Benarkah BN Perintah Dengan Baik Selama 50 Tahun?

Jika benar mereka selama ini berkhidmat untuk keselesaan dan kebajikan rakyat, mengapa sekarang sibuk mengutarakan slogan "Mohon Restu Rakyat"? Adakah rakyat tidak merestui perjuangan mereka selama ini andai mereka benar2 melakukan perkara yang betul? Negara kita sebuah negara yang kaya dengan sumber galian dan bahan mentah. Mengapa masih ramai rakyat hidup dalam kemiskinan?

Mereka sibuk membina koridor raya multimedia, putrajaya dan sebagainya. Berapa keratkah rakyat yang dapat mengecapi kemudahan dan kemewahan tersebut? Ana rasa la, kalau 50 tahun dahulu kita diperintah oleh orang yang betul-betul amanah dan prohatin terhadap rakyat, mungkin pemandu teksi di Malaysia semuanya memakai kereta seperti ini..


dan ini..
mahupun yang ini..
mengapa baru sekarang timbul soal pembaziran wang rakyat dan sebagainya? Selama ini diorang menganjurkan pesta-pesta sambutan perayaan yang gilang-gemilang dengan persembahan bunga api yang menelan belanjan berjuta-juta ringgit semata-mata untuk melihat benda itu terbakar, meletup.. kemudian hangus... Takde sapa pun dikalangan mereka tegur ini membazir dan sebagainya? ish3.. mungkin mase tu mereka tak sedar kut.. Khusyuk dan khayal dalam dunia masing2..

0 komen mengomen :: Benarkah BN Perintah Dengan Baik Selama 50 Tahun?

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers