Mengapa mesti begini?

Salam semua,
Ana masih teringat kali terakhir bertemu dengan Al-Fadhil ust semasa Demonstrasi Membantah PPSMI yang lalu. Masa tu masing-masing sibuk menyelamatkan diri dari terkena gas pemedih mata oleh Ef Ar Yu...

Dalam perjalan tersebut ana terserempaklah dengan sekujur tubuh yang sama-sama berlari sambil terbatuk-batuk, menggosok matanya yang pedih terkena gas tersebut. Aku kira siapa dia ini. Wajahnya seperti pernah aku lihat.. seakan-akan mirip seorang tokoh ulama' terkenal tanahair ini.. Kurus, tapi badannya tegap.. Dalam kelelahan, raut mukanya masih terpancar nur.. cahaya seorang yang beramal dgn amal islami. Sejuk mata memandang.. Dalam kelam kabutitu ada tangan-tangan yang menghulurkan air kepada beliau.. memang benar beliau seorang yang dikenali ramai.

Panggilan "ust" kedengaran disebut-sebut oleh orang keliling.. Memang sah.. Dialah Al-Fadhil Ust Nik Abduh bin Nik Abdul Aziz. Itulah kiranya kali terakhir aku bertemu dengannya. Tapi sayang tidak sempat bersalaman, kerana masing-masing pedih menahan gas pemedih mata. masing-masing sesak nafas hanya kerana untuk mempertahankan Bahasa Ibunda tercinta.

Ana tertarik dan terkesima dengan publisiti yang diberikan kepada tulisan Al-Fadhil Ust Nik Abduh oleh media-media dan pihak yang cuba menceduk serta menggoreng tulisan tersebut sampai hangit.

Ramai yang tidak ambil peduli atau sekadar tahu begitu sahaja. Tidak tahu apa sebenarnya yang dilontarkan oleh Al-Fadhil Ust Nik Abduh. Saya kira ini suatu yang tidak patut kerana dalam Islam Nabi mengajar kepada kita apabila sampai sesuatu berita itu hendaklah kita selidik dahulu. Jadi saya kira mungkin ramai yang tidak menggemari serta meluangkan masa untuk mengetahui hal-hal politik dengan lebih lanjut. Jadi saya copykan artikel @ tulisan Al-Fadhil Ust Nik Abduh kat sini. Harap korang mengerti dengan apa yang terjadi masa kini.

Post kat bawah ni ana copy 100%, tiada tokok tambah. Korang bacalah kalau malas sangat nak masuk blog Al-fadhil ust. Ana nak buat kesimpulan pun tak berani. Mungkin belum layak dan belum sampai masanya lagi.
Aku sedih
, mengapa masih ada anasir-anasir yang cuba menganggu-gugat, meracun dan mahu memutuskan kemesraan, kasih sayang, ukhuwwah di antara dua tokoh ulama' terkenal tanah air ini.. Aku kecewa.. Mengapa mesti begini? Namun begitulah adat orang berjuang menegakkan agama Allah. Ada saja tangan-tangan yang mahu melihat mereka musnah, hancur!! jatuh menyembah bumi. Dimalukan dan sebagai... Moga-moga mereka itu Allah beri hidayah.. serta Allah tetapkan iman kita dan akhirnya mematikan kita dalam keadaan khusnul khatimah.. ameen..

0 komen mengomen :: Mengapa mesti begini?

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers