Adakah CInta Bertasbih?

Sekadar Mahu Berkongsi Trailer Ketika Cinta Bertasbih


Filem ini diadaptasi daripada Novel Bestseller Ketika Cinta Bertasbih Karya Besar Ustaz Habiburrahman Elshirazy atau Kang Abik. Dimana beliau sendiri terlibat secara langsung dalam pembikinan filem ini stelah melihat sambutan yang luar biasa diberikan kepada Filem Ayat-ayat cinta. Filem KCB ini lebih islamik berbanding Filem AAC dimana Kang Abik sendiri menjadi pelakonnya.

Kisah yang berkisar tentang seorang Mahasiswa Al-Az
har bernama Azzam, seorang anak miskin belajar di kota Cairo. Demi untuk membesarkan adik2nya di Indonesia dia sanggup menjadi penjual bakso dan tempe disana. Oleh kerana terlalu sibuk membuat bakso, dia terpaksa menghabiskan masa yang lama di Kaherah. Dia sanggup tidak pulang dan melupakan seketika peperiksaannya demi untuk membesarkan adik2nya. Digelar Insyinyur atau Ingineer, entah kenapa? mungkin kerana kepakarannya membuat Bakso yang sedap.

Adiknya Husna semakin membesar dan terkenal sebagai seorang penulis @ karyawan sehingga dapat menyara keluarganya tanpa bergantung kpd Azzam di Kaherah. Berita baik ini sangat mengembirakan Azzam, kerana akhirnya dia dapat fokus kembali kepada pelajarannya tanpa perlu risau nasib keluarga di Indonesia.

Satu peristiwa berlaku keatas mahasiswi Al-Azhar, Anna dan Erna di Kota Kaherah, begnya diragut pencuri. Dalam usaha mendapatkan kembali begnya, Husna terlupa kitab2 yang dibelinya tertinggal di dalam bas. Malang bertimpa-timpa. Kejadian ini disaksikan oleh Azzam. Lalu azzam cuba mnebantunya mendapatkan kembali kitab2 tersebut. Alhamdulillah. Kitab2 tersebut dapat ditemukan kembali. Disinilah titik perkenalan Azzam dengan Husna. Namun sikap Azzam yang tawadhuk, dia hanya memperkenalkan dirinya Abdullah kepada Husna..

Husna mula jatuh hati kepada Abdullah. Namun hanya nama yang diketahui, nak tahu kisah seterusnya beli dan Dapatkan novel2 Habiburrahman Seperti Ayat2 Cinta, Ketika Cinta Bertasbih, Dalam Mihrab Cinta dan banyak lagi. Boleh Lawati Myhumairaku. atau hubungi no 0126370581 untuk pembelian secara atas talian.



0 komen mengomen :: Adakah CInta Bertasbih?

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers