Aku terlambat kepala lembu, tp sup tulang lembu aku dah makan..

Manusia Yang Kuat Ialah Mereka Yang Dapat Menahan Marah



"Barangsiapa yang tidak meninggalkan perkataan buruk dan perbuatannya tatkala puasa, maka tiada hajat Allah baginya (kerana pahala akan terhapus) walaupun meninggalkan makanan dan minumannya" (HR Bukhari, 4/1093 - Fath al-Bari)









Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah kerana mereka nanti akan memaki Allah dengan melampau batas tanpa pengetahuan. Demikianlah kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Rabb merekalah kembali mereka lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.
(6 : 108)




Aku mungkin terlambat posting, sebab jam aku ada org matikan, jadi lewat sikit lah. Hehe.. namun isu ni belum lagi habis.. Aku sekadar ingin menjelaskan dan membawa korang untuk berfikir dan merenung sebentar tindakan orang2 yg melampau batas ini. Kerana terlalu Taksub kepada perkauman dan jahil dalam beragama, maka inilah natijahnya.

Sebab Nabi S.A.W ada bersabda : "Man da'aa ila asobiyyah, falaisa minni, wa man maata ala asobiyyah, falaisa minna" "Sesiapa yang mengajak kepada asobiyyah (kesukuan) bukan dari kalanganku(Nabi s.a.w), dan sesiapa yang mati di atas dasar assobiyyah, bukan dari kalangan kami. (Org2 yg beriman)" Renungkanlah.

0 komen mengomen :: Aku terlambat kepala lembu, tp sup tulang lembu aku dah makan..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers