Bab ni aku sokong Khairy..

Assalamualaikum semua, salam ramadhan kareem..

Lepas solat jumaat tadi aku bukak la Malaysiakini (huhu.. bukan nak bukak al-quran, Ish3.. ape nak jadik nih, abaikan, jangan tiru macam aku)

Tajuk dia Pemuda (Umno la) cadang perintah tahan ISA tidak dibuat menteri.

Haa.. Baru la nampak sket kecerdikan dan caknanya si Khairy Jamaluddin nih. Bukan nak kata aku sokong Umno. Tapi dalam bab ni je aku setuju. Bab lain tak yer..




Antara cadangan KJ ni ialah :


Ni sekadar gambar hiasan jer. Nak tunjuk kat korang Khairy. Mane la tau tak kenal lg.. hehe.

1. Perintah penahanan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidak dibuat oleh menteri dalam negeri seperti sekarang.

2. Sebaliknya, ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, perintah tahanan tersebut hendaklah dikaji oleh mahkamah atau satu badan berkecuali.

3. "Ini juga supaya menteri dalam negeri dilihat tidak membuat satu keputusan penahanan di bawah ISA berdasarkan kepentingan politik," katanya.

4. Khairy berpendapat sesiapa yang ditahan mengikut ISA boleh mendapat keadilan melalui satu mekanisme kehakiman yang dicadangkan itu.

5. "Kita juga akan mencadangkan supaya tempoh tahanan oleh polis selama 60 hari dipendekkan," katanya.

Hishammuddin dilaporkan berkata kerajaan masih menerima cadangan daripada pelbagai pihak dan sedia memberi pertimbangan dari sudut kepentingan rakyat dan keselamatan negara dan hal sivil individu.

Justify FullSedarlah wahai UMNO dan BN, kami ni bukan membangkang atau membantah sesuatu perkara dengan membabi buta. dan bukan semua cadangan kami bangkang. walaupun buta. Yang baik perlu disokong yang tidak baik harus ditegur dan dibantah.

Lawan tetap lawan! hehe.. Bukan lawan gaduh2, lawan kezaliman..

1 komen mengomen :: Bab ni aku sokong Khairy..

  1. bagus la kalo camtu, sekurangnya-kurangnya ia akan disiasat seblum menghukum.

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers