SAH KERAJAAN BN PERAK HARAM

Zambry SAH MB Perak yang HARAM...!!!


antara yang HALAL dan yang HARAM..siapa ?
IPOH: Mahkamah Tinggi di sini menolak permohonan saman bekas Speaker Perak, V Sivakumar terhadap penggantinya yang didakwa menyerang dan melakukan pemenjaraan salah semasa sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak 7 Mei lalu.

Ketika menolak permohonan itu dengan kos hari ini, Hakim Datuk Azahar Mohamed memutuskan mahkamah tidak ada kuasa untuk mendengar permohonan Sivakumar, justeru tidak boleh campur tangan dalam keputusan yang dibuat oleh ahli-ahli DUN.

Jika berbuat demikian katanya, ia akan melanggar Artikel 72 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan kesahihan sebarang prosiding dalam DUN di mana-mana negeri tidak boleh dipersoalkan oleh mana-mana mahkamah.
“Ini adalah perkara dalaman dan apa sahaja perkara yang timbul perlu dibincang dan diselesaikan dalam DUN, bukan dalam mahkamah,” katanya-. mStar


dan2 mahkamah jadi cerdik...bila Sivakumar bawak kes DUN ke mahkamah untuk saman SPEAKER HARAM..depa kata tak boleh campor tangan nanti menlanggar perlembagaan..bila MB HARAM bawak kes ke mahkamah depa jadi dungu ..dengan sesedap rasa sesuka hati depa langgar perlembagaan..

tapi bagus juga Sivakumar buat permohonan saman ni..dengan secara tak langsung apa yang berlaku di Perak ini membuktikan BN adalah HARAM untuk memerintah Perak..apa2 saja keputusan mahkamah mengenai sidang DUN Perak terbatal dengan secara otomatik...korang ingat kes penggantungan Zambry and the gang..?? maka dengan ini mahkamah menjelaskan bahawa penggantungan mereka adalah SAH dan mahkamah TIADA HAK untuk menarik penggantungan SPEAKER SAH Sivakumar terhadap Zambry and the gang...

ini bermakna.........barisan BN adalah TIDAK SAH sebagai pemerintah Perak..!! exco2nya TIDAK SAH...HARAM la tu..!! korang guna mahkamah sebagai senjata...sekarang senjata makan tuan..hambik korang...!!

TERIMA KASIH Hakim Datuk Azahar Mohamed kerana pencerahan ini...


wallahua'lam..

0 komen mengomen :: SAH KERAJAAN BN PERAK HARAM

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers