Kutub Sittah berjaya diadakan..

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum wb.t.

Alhamdulillah, Majlis Pembacaan Hadith Kutub Sittah oleh Masyaikh Al-Azhar berjaya diadakan walaupun terdapat halangan dan perancangan untuk mengagalkan program ini. Jutaan terima kasih kepada pihak penganjur dan unit2 yang berusaha sedaya mungkin merealisasikan program ini. Terutama PMRAM dan BKAN Johor yang sudi memberikan tempat untuk mengadakan program ini.

Walaupun keletihan dan terpaksa berjaga malam menyediakan tempat, namun alhamdulillah berjaya juda diadakan untuk hari pertama. Cadangan asal program akan berlangsung di Dewan Fustat Azhar Conference Centre. (ACC). Isu sebenar boleh baca di laman rasmi Kutub Sittah.


Kompleks yang hanya boleh memuatkan 200 orang dalam satu-satu masa terpaksa disumbat peserta Pembacaan Kutub Sittah hampir 600 orang. Bayangkan bagaimana agaknya ya?
Hanya disebabkan politik dan tohmahan tidak berasas golongan INI sanggup mengagalkan Majlis Ilmu yang dihadiri oleh Masyaikh al-Azhar?

Aku sedih bercampur geram, sedih kerana peserta terpaksa bersesak2 untuk menghadiri majlis ilmu walhal tempat yang sepatutnya telah dinafikan. Sedih melihat Syeikh terpaksa menaiki anak tangga untuk ke tingkat 5 semata2 untuk mencurahkan ilmu, dan disebabkan golongan INI para Syeikh terpaksa menanggung bebannya..


Namun sunnatulah dan para nabi2, setiap perkara yang baik itu pasti akan ada halangan daripada golongan2 yang mahu melihat kehancuran Islam. Namun Allah telah berjanji bahawa "Mereka mahu memadamkan cahaya Allah dengan mulut2 mereka, tetapi Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, biarpun orang-orang kafir itu tidak menyukai.

0 komen mengomen :: Kutub Sittah berjaya diadakan..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers