Rumah Ahli KPT dipecah masuk..

LAGI RUMAH AHLI KPT DIPECAH MASUK

Kaherah, 15 Oktober – Salah sebuah rumah ahli Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu (KPT) telah dipecah masuk pada waktu senja semalam. Kejadian berlaku sekitar waktu Maghrib. Pada ketika itu, penghuni rumah berada di ruangan bilik tidur rumah tersebut. Menurut mangsa, Ust Mohd Sabri Yamin menyatakan pencuri tersebut menyelinap masuk melalui geriji besi yang terdapat di bahagian dapur rumah tersebut.

Pandangan dari dalam rumah gerigi besi yang dicungkil oleh pencuri
Pandangan bahagian belakang rumah gerigi besi yang di cungkil

Walau bagaimanapun pencuri tersebut gagal untuk masuk ke bahagian ruang tamu kerana terserempak dengan penghuni rumah. Setelah merasakan dirinya tidak selamat, pencuri itu terus bergegas meninggalkan rumah tersebut untuk menyelamatkan diri tanpa sempat membawa sebarang barangan yang berharga.Sebagai langkah berjaga-jaga mangsa telah memasang kunci baru di bahagian pintu dapur rumah tersebut.

Kunci baru yang dipasang oleh mangsa
Tingkap yang berkali-kali dicungkil oleh pencuri

Mangsa juga mengharapkan agar ahli-ahli KPT yang tinggal di luar kompleks lebih berhati-hati dalam aspek keselamatan rumah yang dihuni. Yang Di Pertua KPT yang melawat tempat kejadian juga mengingatkan ahli KPT yang tinggal di luar Kompleks Penuntut Terengganu, mengambil langkah serius tentang pengawalan keselamatan rumah yang dihuni, agar kejadian seperti ini tidak lagi berulang pada masa yang akan datang.

0 komen mengomen :: Rumah Ahli KPT dipecah masuk..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers