BSP, KUIS, Siapa nak jadi Penggali Kubur?

Bismillahirrahmanirrahim,

Hmm.. Alhdamdulillah, aku rasa ada jer org komen nanti..

Sedang mengintai-intai di blog orang. Aku tertengoklah gambar Masjid KUIS, dan tanpa aku sangka kat tengah2 Taman yang menghala ke Masjid Al-Azhar KUIS ada pintu gerbang tulis tanpa Ilmu. Kenapa baru aku perasaan ek? Adakah kerana selama ini aku hanya jalan di tepian? Sbb kat tengah2 tu panas? Kua3..

Kalau pintu gerbang yang kat depan sekali tu mmg perasaan. Haha..
Mintak maaf ler kengkawan yang blaja kat KUIS. Walaupun tiap2 Jumaat aku solat kat situ. Tapi mmg aku tak perasan.

Komen aku kali pertama menjejakkan kaki kat KUIS, sbb masatu aku datang malam, hari pertama aku pindah kat bangi ni adalah KUIS "KEDEKUT" nak pasang lampu. Haha..

Walaupun disiang hari KUIS cantik bagaikan bulan, tapi bila malam gelap bagaikan hutan. Kui3..
Gurau jer.. YAng pasti sikit sangat lampu dipasang. Membahayakan pelajar2 akhowat yang berjalan malam. Sbb jarang aku nengok pelajar laki jalan kaki. Diorang ramai naik motor.

Ape kes plak dengan BSP? Yela.. Singkatan Bandar Seri Putra. So, KUIS terletak kat BSP. tu je khulasohnya. Hehe..

Apekehe plak dengan nak jadi penggali kubo? Haha..
Aku tengok Masjid Al-Azhar KUIS teringat plak kat rumah aku, teringat dekat Surau Assyakirin yang hampir dengan Hostel Akhowat KUIS. Teringat kat Tanah KUBUR sebelah KUIS yang baru 2,3 orang penghuni. Huhu..

Jadi, aku search la kat google. Sbb tak ingat dah ape link web Surau Assyakirin. Dalam banyak2 tu, baru aku tahu Bandar Seri Putra ada blog. Ngeh3.. Walaupun tak cantik mana. Sekurang2nya ada la kan? Bertemakan KOmuniti Seri Putra ~ Untuk Warga Seri Putra dan untuk Anda.

So, aku klik la link ni Dari Surau Assyakirin

Tawaran kerja adalah dipelawa kepada sesiapa yang berminat untuk:-

i) membersih kawasan perkuburan.
ii) menanda lot kubur
iii)memagar sebahagian kawasan tanah perkuburan dan

iv) Juga dipelawa sesiapa yang berminat menjadi "penggali kubur"

Kepada yang berminat boleh menghubungi Pengerusi Surau As Syakirin 019-4763305 (Tuan Haji Rani Haji Mohamed). Kerja-kerja ini untuk persediaan bagi membolehkan tanah kubur dapat digunakan oleh penduduk Islam BSP. Kepada sesiapa nak tambah 'Saham'...tunggu apa lagi hubungi Pengerusi Surau segera... Surau As Syakirin
Bandar Seri Putra
Semestinya di Bandar Seri Putra

Haha.. So, aku tawarkan kepada pelajar-pelajar KUIS terutama kawan2 aku yang mahu cari pendapatan lebih, boleh la bekerja disini. Kui3.. ALAM(Al-Azhar Members) taknak join ke? hehe..

P/s : Arghhh!! Tensen. posting aku tulis td da hilang.. huhu..
YES!! MESIR KALAH BOLA SEPAK.. HAHA..

5 komen mengomen :: BSP, KUIS, Siapa nak jadi Penggali Kubur?

  1. ai ade2 ajer ko nie..hehe

  2. masjid kuis xde toilet...

  3. haha.. ade la. tp jauh gile kat blakang. yg laki kat depan. Pelik2 masjid KUIS. huhu..

    Nasib la. Tp kira ok la. ada..

  4. haha.. ade la. tp jauh gile kat blakang. yg laki kat depan. Pelik2 masjid KUIS. huhu..

    Nasib la. Tp kira ok la. ada..

  5. aku jela kot student kuis yang datang bg komen kat sini. hehe. mmg kuis pelik, tapi benar. haha. mgkin tme amin datang 2 dye sengaja xbukak lampu kot. sbb ada masa2 dye bukak lampu, ada yang bukak ckit je, agak xpaham jugak ngan kuis ni sebenarnya. haha. kat masjid mmg xde toilet, tapi luar masjid ada toilet. macam amin cakap, perempuan kt tepi, lelaki kat depan masjid. dan pembetulan, bukan tanpa ilmu yek ustaz amin. taman ilmu. hehe. tapi mmg kuis ni pelik. tu aku sangat2 akuinya. masih musykil ngan kuis ni. hehe

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers