Jangan Klik, Jangan Baca, Jangan tengok,jangan,jangan..

Saje aku wat tajuk posting ni. Sebab fitrah manusia mahu lakukan sesuatu yang dilarang. Maka kalian pasti akan membuka dan baca apa yang aku tulis. Itulah sifat degil manusia..

Nafsu akan sering melawan apa yang dikehendaki oleh Allah s.w.t. Hanya mereka yang terpilih nafsunya akan sentiasa menasihati kpd jalan yang diredhai. Solat, Belajar, Tutup aurat, jangan lakukan maksiat. Itu semua perkara yang tidak disukai nafsu. Nafsu sukakan maksiat, hiburan dan segala apa yang diharamkan.

Begitu juga aku. sering melakukan maksiat. Nauzubillahiminzalik. Astaghfirullahalazim. Aku tidak berkata kpd kalian sebab aku tidak mengenali, aku tidak tahu apa yang kalian lakukan. Aku yakin kalian adalah yang terbaik, sering melakukan ketaatan. Maka aku rela diperkatakan dengan bermacam2. Itulah yang sebaiknya.

Apa yang aku nak tulis sebenarnya ek? Aku tertarik dengan satu wawancara tentang isu berkaitan NIqob, Hijab dan FreeHair. Korang tengok jelah. Lgpun dah lama aku tak bagi korang tengok video kat blog ni. Wuhu.. Sori2..



Apa pandangan korang? Apa hukum kpd wanita yang tidak mahu menutup aurat? Dah la taknak tutup aurat, mempertikaikan lagi. Tak beriman la maknanya kan? Salah satu kata2 yang aku "tertarik" diungkapkan oleh wanita yg freehair tu(sonia kalau tak silap aku) "Kenapa lelaki tidak perlu pakai pakaian yang sama?"

aku bukan yang terbaik dan mmg bukan baik pun. Sekadar mencari jalan penyelesaian dan mana tahu dengan pendedahan ini ada yang diberi hidayah oleh Allah. Kita bukan pemberi hidayah, namun kita perlu berdoa emoga dengan asbab kita Allah beri hidayah. Moga2 apa yang kita lakukan mendapat keredhaan dan ganjaran drpd Allah. Amin..

Kalau Ust2 tok guru kita baca, mintak dapat berikan pencerahan. Tok Guru yang aku target dalam kepala adalah Ust Nazrul, Ust Hairul. Yang lain boleh jgk beri pendapat dan pencerahan hukum serta dalil. Nak Syarah pun boleh jugak.

Jangan lupa sentiasa berselawat ke atas nabi. Barang siapa yang berselawat keatas nabi. Allah akan berselawat keatasnya dengan 10kali selawat. Allahumma solli ala Muhammad.

p/s : Ada sapa2 rajin nak translate wat subtitle ust video nih? Mana la tau sebab korang translate, org lain dpt hidayah kan? Tak nak ke? huhu..

Err.. sebelum terlupa. Jazakallahukhair kpd SufyGirl yang telah menaja.. Eh, manjaja.. (ye ke?) Lantaklah. Yg pasti aku tengok video nih kat blog dia. Huhu..

0 komen mengomen :: Jangan Klik, Jangan Baca, Jangan tengok,jangan,jangan..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers