Imtihan semakin memunculkan diri..

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.b.t..

"Allah berfirman, Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar.(Al-Baqarah: 153)"

Bila menghadapi sebarang cabaran dan dugaan, mintalah pertolongan kepada Allah s.w.t. Nabi s.a.w. mengajar kepada kita seandainya kita menghadapi sebarang dugaan, maka dirikanlah solat dua rakaat dan mohonlah moga Allah permudahkan segalanya. Begitulah yang sepatutnya kita amalkan sebagai seorang Islam..

Lebih2 lagi dalam fatrah imtihan yang mula melanda. Sedikit sebanyak perlukan semangat dan peringat untuk diri sendiri..

Rata2 pelajar akan menulis surat cinta di akhir kertas peperiksaan bagi menyatakan rasa cinta dan sayang kepada pemeriksa.. Jadi elakkanlah menulis sedemikian kerana itu menggambarkan kita sebenarnya tidak bersedia dan menyebabkan pemeriksa berasa bahawa kita tidak betul2 belajar dan menuntut ilmu.

Sangat berBeza orang bersedia dengan orang yang tidak bersedia.. (cewah.. cakap macam pandai jer.. geram betui ak.. akulah orang2 yg tidak bersedia itu.. huhu.. Astaghfirullah, nauzubillahiminzalik, dah2 aku nak g study ni.. huhu...)

Babai...


( Mungkin beginilah doktor membaca dan menanda kertas imtihan aku, cuba bayangkan berapa kali doktor sakit perut ketawa dan terkentut..) huhu.. (takde thiqoh dh aku ni.. kui3..)


Saje je nak tunjuk kertas pekse ni..

2 komen mengomen :: Imtihan semakin memunculkan diri..

  1. ish3 anak sape...la pandai sgt tulis karangan ni???

  2. mafhumnye...ready la dulu sblm pekse....

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers