Kisah Mamud kesepian..

Suatu pagi, sedang mamud kesepian melayan blues dan sedan berjiwang2 memakan daun2 yang menghijau. Beliau diganggu oleh satu makhluk bernama Aiman, katanya hanya mahu bergambar tetapi ada daging disebalik kulit.



Alkisahnya bermula suatu pagi sabtu, sedang mamud (nama seekor unta) sedang makan pokok dengan jiwangnya dihadapan imarah Kompleks Asrama Darul Iman. Ketenangan dan kelayanan blues itu diganggu dengan kehadiran seorang budak bernama Aiman. Aiman yang sangat kisah.


Lalu ianya dibawa pergi Oleh si pengembala Unta, alasannya mahu membawa mamud bersiar2 di sekitar piramid dan membawanya minum di sungai nil. Lalu atas dasar ukhuwwah dan itsar mamud mengikut sahaja apa yang diperkatakan oleh tuannya, Ust Manan (bukan nama sebenar). Mamud degil lalu dirotan dengan lembut oleh Ust Aziz(bukan nama sebenar)



Adegan kejar-mengejar tidak dapat dipamerkan kerana mengandungi unsur2 tidak sihat. Kepada yang lemah jantung, kehamilan ataupun penyakit kencing manis serta mereka2 yang menghidap penyakit HIV dinasihatkan tidak menonton filem ini.


Maka berlakulah adegan nyanyi menyanyi bak hindustan dalam filem. Kejar mengejar (rekaan semata-mata, haha) Akhirnya mamud tewas dalam dakapan bidadari KPT yang hensem lagi bergaya. Oh, sebelum terlupa mamud seekor unta betina. Huhu..
Kemudian berlakulah kejadian yang sepatutnya berlaku. Mamud akur dengan perintah tuhannya. Lalu direlakan dili walau tidak relaku pujuk. Akhirnya mamud disembelih oleh seoarang bermisai nipis, berkaqca mata.




Akhirnya, mamud terkulai layu setelah bertarung dengan nyawa selama 3minit setengah 4356saar.. Mamud bermandi darah hari itu, sempat juga dia menjerit meminta pertolongan, namun tiada siapa yang sudi menghulurkan simpati kepada nasibku ini. agar dapat ku rasa, nikmati hari raya, seperti unta yang lain... Masing2 hanya memerhatikan sahaja.


Setelah itu, baju mamud ditanggalkan. Auw.. Tanpa belas kasihan bidadara yang hensem lagi bergaya menanggalkan baju beliau secepat yang mungkin kerana terlalu excited, badan mamud di bedah dan disiasat oleh 999, Maizatul Kamal Walepak. huhu.. Namun tiada sebarang kesan2 didera atau dicedera dibadannya.Doktor cuba membedah siasat dengan lebih mendalam, apakah punca sebenar kematian mamud yang sangat tragis. Dilihatnya usus kecil mamud berfungsi dengan baik, buah pinggang mahmud masih ada kedua2nya. Doktor jadi hairan, apa yang tidak kena dengan mahmud.


Setelah dibedah berjam2, akhirnya Doktor mendapati saluran tracea Mamud bukanlah tracea yang asli tetapi tracea palsu iaitu saluran keluar air dari mesin basuh yang hilang 2 hari lalu dari pejabat KPT. Huhu.. Sanggup kau buat begitu mamud. Mengapa kau mencuri saluran getah, dah YDP tak dapat nak basuh baju beliau. huhu.. Kenapalah kau tak masuk rancangan TV3 bersamamu untuk memohon bantuan. Oh, mamud..


Lalu, nurse2 membedah tulang dada mamud, takut2 dijangkiti kuman atau menghidap paru2 berair..


Kaki mamud rupa-rupanya telah kehausan ligamen, menyebabkan mamud tidak dapat lari laju masuk pertanding olimpik dan piala dunia mewakili mesir baru ini yang menyebabkan Mesir tersingkir daripada piala dunia. Patutla ammu arab datang mencari dan cuba mencuri beliau, rupanya nak balas dendam sebab beliau tidak menggnatikan abu terika pasa separuh masa kedua.


Inilah rupa tracea palsu mamud. YDP menunjukkan apa yang disebut saluran keluar air mesin basuh toshiba bilik beliau yang hilang. huhu..


Inilah jururawat yang bertungkus lumus membedah dan mahu mengebumikan jasad mamud kedalam periuk untuk dimasak gulai dan sup.


Inilah harta pusaka yang ditinggalkan mamud, sepasang Kasut bola yang ingin diabadikan menjadi anugerah kasut bulu (bukan kasut emas) kepada pamain bola mesir / liga arab.


Inilah jersi mamud yang ditinggalkan, khas untuk penjaga gol afrika, sahabat baik beliau suatu ketika dulu, dan bersempena FIFA yang akan diadakan disana. Agar badan tidak luka2 ketika terbang menangkap bola.


Inilah bidadara yang kacak lagi bergaya. Hanya mampu melihat roh mamud pergi begitu sahaja.
Selamat tinggal mamud, kenang daku dalam perutmu.. huhu..


Inilah rupa orang yang bertanggungjawab menangkap mamud dan memelihara beliau sejak dewasa. Namun dia telah membalas dendam kesumat akibat cintanya yang tidak berbalas. Huhu..

-Be End-

3 komen mengomen :: Kisah Mamud kesepian..

  1. Best btollah citer ni...

    I like it...hahaha3x

  2. OO.. yeke, tenkiu2

  3. adoila....leh dijadikan filem ni..
    heeeee

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers