Pagi Imtihan Yang mendebarkan..


Woi! bangun2! Exam!!!

Bismillahirrahmanirrahim,

Alhamdulillah, bangkit dari tidur dalam keadaan sihat wal afiat, petang semalam hampir-hampir nak demam lepas balik dari Kuliah Syeikh Dr. Yusri di Al-Azhar, cuma selsema dan batuk2 sikit, mungkin kerana cuaca sejuk menerkam diri yang kurus lg tidak berlemak ini... huhu~ Bila agaknya nak berisi sikit nih @ gemuk?

Cuma sedikit geram kerana subuh ni dikejutkan dengan kehadiran pepijat (binatang yang hisap darah tu..) Ish.. Geram betul!! Dah banyak kali bunuh, bersihkan, wat operasi lalang, rumput rampai, jemur. Masih ada jugak benda alah tu, walaupun bukan katil/tilam aku yg ada tp sbb tertidur atas tilam org lain, aku yg kena.. Huhu.. Aku ni dah la tak banyak darah, sesedap rasa je dia hisap. Kalau hisap je takpe, ni gatal2 rasa. Hampes betul..


Pagi yang sejuk lagi mendebarkan, sempat lagi aku update blog. Hehe..
Ingatkan nak call ibu dgn ayah pagi ni, mohon restu. Walaupun ada orang kata lambat, biasa la. Ibu dgn ayah dah tau, anak dia yang sorang ni akan call sebelum nak masuk dewan pekse biasanya.. Tapi dah maklum dah minggu lepas jadual pekse..


Berkongsi jawapan itu mengeratkan ukhuwwah. Kua3.. jangan buat macam nih..

Jadi, petang nanti kul 1.30 (pukul 7.30ptg waktu Malaysia) baru start imtihan Tafsir Ayat Ahkam. Sampai la kul 4.30 petang. Huhu.. Preparation banyak mana la sangat. Mintak-mintak boleh jawab dan apa yang dibaca dan dihafaz masuk. aminn(X100)~

Jadi kepada semua yang baca ni, tolong la doakan ye. Moga2 ada doa antara kalian yang Allah qabulkan. Aminn... Semoga kami disini dipermudahkan untuk menjawab soalan dan Allah tidak menghijab kami dari melihat jawapan kerana dosa-dosa kami. Aminn..


Senyap2 sudah..

Jadi kepada sahabat-sahabat Usuluddin, Ust Kamal, Ust Jihad, Khairuddin dan Ust Faiz yang exam pagi ni kul 9.30 selamat menjawab lah ye. Semoga Allah permudahkan urusan dan mudah menjawab soalan nanti.

Dan kepada sahabat-sahabat Syariah petang nanti Ust Muzani, Ust Bukhari, Ust Azuwan, Ust Abdullah Amir, Ust Azidi, Ust Ulwan, Ust Hakim, Ust Aiman, Ust Abd Mu'iz, dan Ust Zahani. Serta seluruh warga KPT dan Mahasiswa/wi Al-Azhar dan juga Perubatan di Mesir. Selamat menjawab peperiksaan. Salam Mujahadah.


Arghhh!! Aku sorang je tinggal. Huhu..~ Biar lambat asal dapat jawab.

0 komen mengomen :: Pagi Imtihan Yang mendebarkan..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers