Menjala Kerang

EKPIDISI PANTAI DUMYAT

Dumyat, 22 Februari 2010- Pihak Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu telah berjaya mengadakan Ekpidisi Meredah Pantai Dumyat dibawah anjuran Biro Kebudayaan, Kesenian & Sukan KPT. Ekpidisi menjelajah pantai Dumyat pada kali ini telah berjaya mengumpul hampir 30 penyertaan.

Para peserta ekpidisi kali ini disajikan dengan pelbagai aktiviti yang menarik oleh pihak penganjur yang di ketuai oleh Ust Ahmad Mustaffahmi b. Imas. Ahli rombongan bergerak menuju ke pantai Dumyat pada jam 9.00 pagi dari Kompleks Penuntut Terengganu KPT, Hayyu Asyier dan selamat tiba disana tepat jam 1.00 petang. Perjalanan anggota ekpidisi pada kali ini di mulai dengan solat Zohor di pantai Dumyat. Seusai solat, para peserta ekpidisi yang telah dibahagikan kepada dua kumpulan turun meredah pantai Dumyat untuk bermandi manda sambil mengumpul kerang yang berada disana.

Aktiviti ahli rombongan ekpidisi diteruskan lagi dengan perlawanan bola pantai antara dua kumpulan yang telah dibahagikan oleh pihak penganjur program. Setelah penat bertarung di padang para peserta menikmati juadah petang tepat jam 4.00 petang. Selepas itu, ahli rombongan bergerak menuju rumah penginapan yang disewa di Rak’su Bar.

Sebelah malam pula, peserta rombongan disajikan dengan aktiviti BBQ ditepi pantai Raksu Bar sambil menikmati permandangan dengan cuaca yang dingin. Walaupun pada awalnya menghadapi kesulitan untuk menghidupkan api, namun kesulitan itu dirungkai dengan kerjasama oleh semua peserta rombongan.

Keesokkan harinya para peserta meronda bandar Dumyat lama sambil menikmati permandangan disana. Ahli rombongan ekpidisi pulang menuju Qaherah tepat jam 12.15 tengah hari dan selamat sampai tepat jam 5.30 petang. Walaupun para peserta mengalami sedikit keletihan namun perasaan gembira jelas terukir di wajah masing-masing.

infokpt.com

2 komen mengomen :: Menjala Kerang

  1. salam
    min...ejaan ekspedisi lah bukan ekspidisi...hehe

  2. salam
    min...ejaan ekspedisi lah bukan ekspidisi...hehe

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers