Jenazah akan disolatkan Jam 10 pagi ini di Dataran Rumah Negeri Hayyu Asyir.



Bismillah, Alhamdulillah, Takziah kepada Keluarga Allahyarham Mohd Hafizul Husna bin Salehuddin diatas pemergian Allahyarham ke rahmatullah semalam dan marilah sama-sama kita menyedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham. Semoga rohnya ditempatkan bersama para Syuhada'. Kepada pelajar-pelajar Malaysia yang berkelapangan dijemput untuk Solat jenazah bersa dijangka akan diadakan di Dataran Hayyu Asyir. Ketika ini saya masih lagi di Damanhur dan dalam perjalanan pulang ke Kaherah.




4 APRIL - Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir memberitahu bahawa pengurusan untuk mengeluarkan jenazah daripada pihak Hospital Zahra mengalami masalah.

"Semua urusan jenazah dan pengebumian akan ditangguhkan esok" katanya.

Kemalangan yang berlaku pada 11.10 pagi tadi, berakhir dengan kematian Allahyarham Muhammad Hafizul Husna bin Salehuddin, mahasiswa Kuliah Bahasa Arab, tahun 3, Universiti al Azhar, Kaherah.

Sehingga jam 7 malam tadi, tasrih daripada pihak polis untuk mengeluarkan jenazah masih lagi belum dapat dikeluarkan, menyebabkan ia terpaksa ditangguhkan esok.

Selepas maghrib tadi, di Wisma Darul Ridzuan telah diadakan Majlis Bacaan Yassin dengan dikendalikan oleh Ustaz Ibnu Abbas bin Azizuddin, Ketua Biro Dakwah dan Tarbiah.

Pada jam 9 malam, beberapa orang saksi telah dipanggil oleh Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir untuk pihak persatuan membuat laporan, untuk diserahkan ke Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir dan Jabatan Pendaftaran Malaysia.

Sumber KPIPM

0 komen mengomen :: Jenazah akan disolatkan Jam 10 pagi ini di Dataran Rumah Negeri Hayyu Asyir.

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers