Lagi kes Terbaru Melibatkan Akhowat Malaysia

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum wbt.

Hayyu Asyir, Keselamatan pelajar Malaysia terutama akhowat semakin terancam. Kes terbaru berlaku petang tadi menjadi bukti bahawa keselamatan pelajar Malaysia terutamanya Akhowat perlu diperketatkan.

Dalam entri sebelum ini sudah saya perkatakan, Ilmu pertama yang perlu dipelajari oleh Akhowat kita ialah Menjerit, Menumbuk dan Menyepak. Jika disiang hari akhowat boleh diperlakukan sedemikian, maka pada waktu malam lebih-lebih lagi. Kejadian berlaku hampir dengan rumah akhowat tersebut. Hish.. nasib baik tak sempat nak kejar. Kalau tidak nahaslah kena kerjakan.

Atas inisiatif agak pantas, Akhowat tersebut telah menelefon Unit Hisbah untuk tindakan lanjut sejurus beberapa saat selepas berlaku kejadian. Beberapa orang Ikhwah yang mendapat makluman terus bertindak mencari remaja terbabit. Namun, mungkin agak terlambat untuk mengejar penjenayah tersebut atas sedikit kelewatan maklumat. Andai saja, Akhowat tersebut menjerit, mungkin penjenayah tersebut sudah dapat ditangkap. Kerana kawasan tempat kejadian, kawasan yang ramai orang.

Saranan saya, walaupun disiang hari. Elakkan berjalan sendirian. Saya ingatkan selagi lagi, jangan perkara yang sama berlaku seperti Akhowat Indonesia baru-baru ini. Di harap kepada semua mahasiswi lebih berhati2 dlm perjalanan. Hubungi pihak yang terbabit seandai berlaku sebarang perkara yang tidak di ingini. Hargai keselamatan dan maruah anda. Ketua Operasi HISBAH PMRAM. 010-3799695


0 komen mengomen :: Lagi kes Terbaru Melibatkan Akhowat Malaysia

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers