Selamat Hari Lahir Ibu Tercinta &Terima Kasih Kpd Ust Fahmi


Alhamdulillah, semalam masa ibu transit di Kaherah dalam penerbangan pulang ke Kuala Lumpur dari Jeddah tepat jam 12.00 tengah malam 4/4/2010 sempat menelefon ana menerusi handset Ust Mohd Fahmi bin Yusof @ My Fahmi yang baik hati menelefon ana yang kebetulan satu kapal terbang dengan ibunda & ayahnada tercinta.

Grrrr... Handset bergetar, bergetar jugak jantung nih.. Haih, Tetamu Allah call tengah2 malam, dah sampai cairo la tu. Nasib baik Handset ana yang dah nazak tu hidup lagi, dari semalam tak boleh cas, dan hari ni terus meninggal tak bernyawea lagi. Huhu.. kena beli handset baru la nampaknya.


Inilah orangnyer.. USt Fahmi yang sentiasa tersenyum..

"Assalamualaikum Ust Amin.." Dah bleh bayang senyum lebar beliau yang murah.

"Waalaikumsalam w.b.t. habibullah Ust pami, ape habaq? Dah sampai cairo ka?" Ceh, cakap dalam loghat Penang, sebab beliau orang Penang, baru jer beberapa bulan pulang ke Malaysia selepas menamatkan BA Usuluddin di Universiti Al-Azhar.

Belum sempat berehat2 dah dipanggil untuk menjadi mutawif dan pengiring trip umrah pulak, yang kebetulan sama dengan perjalanan trip ibu dan yang yang singgah 3 Hari di Kaherah untuk tujuan ziarah.

"Alhamdulillah, baru sampai ni. Enta apa khabar?" balas Ust Fahmi.

"Alhamdulillah, jadi ada la dengan mak ayah ana?" Hehe.. Rindu la tu..

"Hehe.. Ni yang ana call enta ni, ayah enta ada sebelah ana, jap ana bagi kat dia."

Maka berlakulah perbualan diantar ana dan ayah. Hehe..

"Assalamualaikum ayah, baru sampai ke? Sihat semua?" Sengaja bertanya.. hehe..

"Waalaikumsalam, alhamdulillah, baru sampai, ibu pun ada kat sebelah ni. Barang yang awak dengan Aiman kirim ada dengan Mak Ndak, nanti apa2 call dia la."

"Ok, insyaAllah."

"Nak cakap dengan ibu ke? Kejap2" Terus bagi kat ibu tanpa menunggu jawapan.

"Assalamualaikum ibu, sihat?" Hehe..

"Alhamdulillah sihat jer, jubah ada dengan Mak Ndak, nanti ambil tau. Apa2 call la."

"Ok, InsyaAllah, selamat jalan la bu, jaga diri baik2."

"Ok la, takleh cakap lama2, takut abis kredit kawan awak nih. Assalamualaikum."

"Waalaikumsalam bu." Huhu.. tak sempat nak cakap panjang dan ucap selamat hari jadi. Wuu...~~

Buat Hajah Norizah Bte Haron, Ratu Hati Kesayanganku.. Semoga Allah panjangkan umurmu dan murahkan rezekimu. Kurniakan kesihatan, kebahgiaan dan rahmat hingga ke akhir hayat. Anakanda mohon jutaan kemaafan atas segala salah silap selama ibu menjaga amin hingga ke hari ini dan akan datang. Terima kasih yang tidak terhingga juga amin ucapkan, jasa ibu tak dapat amin balas dengan apa-apa nilaian di atas muka bumi ini.

Semoga Allah akan membalasnya dengan sebaik-baik pembalasan dan amin janji akan jadi anak yang soleh buat ibu dan ayah. Doakan perjalanan hidup amin kat sini baik2 semuanya dan dipermudahkan Allah. Kenangan kita bersama di Mesir takkan amin lupakan.

Amin sayang sangat2 kat Ibu dengan Ayah.. Semoga keluarga kita akan kekal bahagia hingga ke alam akhirat. InsyaAllah.

3 April 2010
Salam Sayang dan rindu dari anakmu di Bumi Anbiya'.
Muhammad Al-Amin bin Salleh,
Kuliah Syariah Islamiah,
Universiti Al-Azhar, Kaherah, Mesir.

0 komen mengomen :: Selamat Hari Lahir Ibu Tercinta &Terima Kasih Kpd Ust Fahmi

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers