Air mata Mansurah


Pada jam 2 petang tadi (5 Mei 2010), di Dewan Persada Jazirah al Ward, PMRAM Cawangan Mansurah telah mengadakan perjumpaan bersama mahasiswa untuk mengumpul tandatangan, dan berusaha untuk membuat jawatankuasa khas sepertimana yang telah dibuat oleh Mahasiswa Tahun 1 Syoubra.

Perjumpaan tersebut telah diketuai oleh Pengerusi Mansurah sendiri, Ustaz Amirul, dan seramai 3 orang AJK HEWI PMRAM turut menghadiri perjumpaan tersebut, mereka ialah :

1. Naib Pengerusi HEWI 1 (Ketua Unit Perancang Dan Panitia), Ustazah Ibtisam binti Mohamad

2. Naib Pengerusi HEWI 3 (Ketua Unit Muhafazah), Ustazah Samihah binti Abdullah

3. Ketua Unit Penerangan Dan Penerbitan, Ustazah Noor Akmaizan binti Yusof

Di dalam perjumpaan tersebut, beberapa aduan diterima, ada yang mengatakan bahawa ibu bapa mereka meminta supaya mereka pulang sahaja ke Malaysia kerana kepayahan untuk menyambung pengajian.

Dalam masa yang sama, ada juga yang menitiskan air mata mengenangkan nasib mereka di bumi Mesir. Dalam masa yang sama, JPMK boleh lagi melengah-lengahkan tugasnya, sambil berdalih itu dan ini. Kemudian, sibuk berpolitik.

Bayangkan, mereka yang tiba di sini dalam keadaan diakui dan disahkan oleh pusat pengajian masing-masing di Malaysia. Tetapi, apabila diberi kelayakan untuk sambung ke Mesir, JPMK di sini pulak menyusahkan. Inikah perkhidmatan cemerlang 2010 yang dijanjikan itu?

Saya dimaklumkan juga, selepas Asar ini, sebanyak 5 buah tramco dari Mansurah akan bertolak ke Kaherah bagi menghadiri program Solat Hajat dan Menjawab Isu Semasa pada malam ini, yang diadakan di Dataran Hayyu Asyir.

Sumber : IbnuIrFadzil

0 komen mengomen :: Air mata Mansurah

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers