Umma-united, myfriends2u alternatif anda menggantikan Facebook

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum w.b.t.

Isu penghinaan karikatur ke atas Kekasih kita sebagai umat Islam, iaitu Nabi Muhammad s.a.w. melalui laman sosial Facebook mendapat bantahan seluruh dunia dan tindakan yang paling drastik telah dilakukan oleh beberapa negara termasuk menyekat dan mengharamkan terus laman sosial tersebut daripada dilayari oleh rakyat masing-masing.



Saya turut serta dalam usaha memboikot dengan menutup akaun dilaman tersebut. Maka, tidak boleh tidak pasti ada diantara kita yang sayang untuk menutup akaun tersebut kerana telah lama menggunakan laman tersebut untuk berhubung dengan sahabat-sahabat lama tanpa ada suatu altertnatif untuk menggantikannya.

Maka, saya telah mencari alternatif untuk sahabat-sahabat gunakan bagi menggantikan penggunaan Facebook yang terang-terangan menghina Islam. Antaranya umma-united.com yang seakan-akan seperti laman sosial Facebook.


Klik pada gambar untuk terus ke laman tersebut.

Walaupun pada permulaannya agak sukar untuk menggunakan laman tersebut. Namun sekurang-kurang dapat mengubati rindu dan kegatalan tangan yang sentiasa menggunakan facebook terubat dengan laman tersebut sekaligus menyatakan pendirian dan sensitiviti kita sebagai ummat Islam yang mengaku mengucap 2 kalimah syahadah. Tiada tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah.

Mungkin ramai yang bertanya, apa faedah kita memboikot @ menutup akaun kita di Facebook. Jawapannya ia akan merugikan pemilik laman sosial tersebut sekaligus menyekat pengliran wang tunai kepada Yahudi. Setiap kali anda LOG IN ke facebook, akan menyumbang sejumlah $5 kepada pihak Yahudi.

Maka, masihkah lagi kita mahu menggunakan lama yang terang-terangan memberi sumbangan kepada Yahudi laknatullah dan telah menghina Rasulullah yang kita cintai?

Namun ada sebuah lagi laman sosial yang hampir 90% menyerupai Facebook, iaitu myfriends2u.com yang mana saya mendapat maklumat ia kepunyaan kerajaan Malaysia kerana ia boleh dilihat pada muka hadapan laman tersebut yang tertera gambar KLCC dan Menara Kuala Lumpur. Namun tidak dapat dipastikan kesahihannya, tetapi ia juga boleh digunakan sebagai alternatif dan ia lebih mudah.



Klik pada gambar untuk terus ke laman tersebut.

Ramai kawan-kawan yang mengatakan bahawa ia milik UMNO kerana pada pilihan semasa ingin mendaftar di laman tersebut, disertakan juga pilihan BELIA 4B. Mungkin juga ia sebagai alat untuk kerajaan membanci dan membuat penyelidikan terutama golongan muda belia. Namun, ini hanyalah andaian dan tidak boleh dijadikan fakta @ bukti. Sesiapa yang mempunyai maklumat bolehlah berkongsi disini.

Biar siapapun mereka, kita sebagai pengguna jangan terus bulat-bulat menyerahkan butir peribadi kita. Kerana ia boleh digunakan oleh mana-mana perisikan untuk berbagai tujuan lebih-lebih lagi dengan Isu yang menggemparkan negara, iaitu Kerajaan Malaysia menerima Nasihat daripada APCO Worlwide yang turut digunakan oleh perisikan Yahudi. Maka, berhati-hatilah dalam setiap tingkah laku kita. Gunakanlah saluran ini untuk kebaikan dan perjuangan Islam.

Saya memilih untuk menggunakan umma-united.com buat masa sekarang.

1 komen mengomen :: Umma-united, myfriends2u alternatif anda menggantikan Facebook

  1. salam...saya nk mnta izin copy post ni di fb saya...nk ajak rmai lg kwn2 ke umma united...=)

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers