Woi Study Woi!! : Ragam Bila Imtihan Menjelma..

Bismillahirrahmanirrahim,

Hmm.. Bila time nak imtihan ni macam-macam ragam dapat dilihat. Maaflah, tak reti nak lukis kartun. Niat nak buat, tapi tak menjadi. InsyaAllah, lepas ikut bengkel melukis dengan Sahabat Al-Fityan lepas imtihan nanti bleh la nak hasilkan kartun. Huhu.. Jadi, nama pun amin menulis. Tulisan dah la yer.. (^_^)

1. Ada yang study macam esok jer nak exam.. Wah, memang tabik la. Bagus2, teruskan semangat tersebut. Hehe.. mengadap buku sampai tak hingat dunia. Huhu.. memang stress giler tengok. Kita plak yang stress. Huhu.. Tapi, terbakar gak semangat bila tengok orang duk ngadap buku jer.. Bikin panas...

2. Ada plak yang study sederhana, study macam biasa. Rilek2. Sempat lagi buat kek tengah-tengah malam. Akhirnya tak jadi. Haha.. Sapekah beliau? Rahsia..( Jiran sebelah umah ni.)

3. Ada plak yang tak nampak pun study, asik2 duk ngadap komputer. Haish.. Masih lagi selamber, walaupun tarikh imtihan tinggal 3minggu lagi. Huuhu..

3.5. Ada plak yang masih nyenyak dalam mimpi. huhu.. Yang ni memang something wrong la.

4. Ada plak yang terpengaruh dengan kengkawan, macam aku la. Kuang3.. Yela, Dah simpan elok2 laptop, kemas jer. Aleh-aleh ada orang wat keluar. Huhu.. "menyesal" aku install buat pertama kali dengan game. Huhu.. Sebelum ni takder pun, jadi takde orang nak sentuh sebab yang ada lam tu Adobe Photoshop, Power Director & Sony Vegas. (Semua software berkaitan designer dan video maker) dan dengan teman baru. Kamera Compact FujiFilm.

Maka sebab tu la aku dilantik jadi AJK Biro Informasi & Penerbitan (BIP) KPT dan yang terbaru Wartawan PMRAM khusus bahagian Phothografer kira cam paparazi la. Hehe.. Terima kasih atas kepercayan kalian yang telah melantik al-faqir yang tidak seberapa nih.

Nak citer, bila dah buat keluar laptop tu, mula-mula tengok jer. Last-last sentuh jugak akhirnya. Huhu.. Takleh jadi, kena delete pasni. Ya Allah, kuatkanlah hati kami dan berilah kami semangat untuk menuntut ilmu.

5. Ada plak yang tiba-tiba sawan macam orang tak siuman, kehulu kehilir, tak tahu nak watper. Otak jadi blank and blur. Huhu.. Kesian, kuat sangat study, sampai nak giler. Haha.. Macam-macam. Pastu mula nak jerit, nak buat tu, buat ni. Kaco orang.. Haha..

Maka, dengan itu aku ingin memaklumkan jadual Imtihan Kuliah Syariah Islamiah Tahun Satu Dhur Thani.

Dimulakan dengan Imtihan Tahriri [Bertulis]

31 Mei[5] 2010 : Al-Quran

3 Jun[6] 2010 : Fiqh Muqoron

7 Jun[6] 2010 : Fiqh

10 Jun[6] 2010 : Qaah Bahsi Usul Fiqh

14 Jun[6] 2010 : Usul Fiqh

17 Jun[6] 2010 : Tauhid

21 Jun[6] 2010 : Qodoya

Maka, doakanlah kejayaan kami disini. Semoga dapat "ala tuul" dan berjaya dengan cemerlang agar dapat naik tahun 2 tahun depan. Insyaallah aminn.. Doakanlah kejayaan kami serta dimudahkan dalam menuntut ilmu serta mengamalkannya untuk menjadi pengganti para nabi. Dan tergolong dalam golongan ulama' akhirah. Yang akan mengislah ummat, terutama ummat Islam yang semakin sakit dan tenat masa kini.

Amin!! Dari tadi lagi ngadap!!

Haa.. Kan dah kena sound!! huhu.. Berasap telinga. Emm.. Baiklah Ust.. huhu.. Kan dah kena sound dengan Naqib. Terima kasih Ust Syafizi. Wuuu... Nak pergi study la ni. Waa.. lama orang tak ngadap internet nih.. Huhu..

3 komen mengomen :: Woi Study Woi!! : Ragam Bila Imtihan Menjelma..

  1. all the best for your exam.. =)

  2. selamat berjaya dan bergaya dalam imtihan...

    alahai.. kita jumpe skali lg kat husin ya.. tp time tu enta exam laa plak.. huhu

    pepon.. bittaufiq wan najah wannikah...

  3. da jumpe da
    All the best...
    =)

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers