Hiduplah Untuk Memberi Orang Lain Hidup

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamuaalaikum w.b.t.

Biar siapa pun mereka, biar dimana pun kita, biar sekecil mana pun ia. Dia tetap makhluk Allah s.w.t. Ini sebenarnya bukan ujian yang Allah timpakan untuk si kecil mahupun ibu bapa, tetapi untuk kita. Allah sebenarnya mahu melihat kita, adakah nikmat yang Allah berikan kepada kita berupa kesenangan, wang ringgit dan sebagainya kita gunakan untuk membantu sesama saudara seagama kita.

Maksud firman Allah s.w.t. "Sekiranya kamu bersyukur, nescaya akan Aku tambahkan nikmatku, dan sekiranya kamu kufur, sesungguhnya, azabku Amatlah pedih."



Sumbangan derma kilat ke atas bayi yang baru lahir bagi sahabat kita daripada Indonesia, Saudara Ahmad Mufiti Hamdani yang akan menjalani pembedahan kerana menghidapi simptom kompilasi jantung AMAT DIPERLUKAN DENGAN SEGERA.

Pembedahan tersebut terpaksa dilakukan di Arab Saudi ekoran doktor pakar di Mesir tiada di dalam negera sehinggalah bulan Julai nanti. Sedangkan pembedahan tersebut perlu dilakukan dengan segera dan mesti dilakukan pada bulan Jun ini. Sehingga kini, sahabat saya, BP Farkhan menyatakan bahawa kos bagi kutipan derma kilat tersebut masih sedikit dan agak terbantut ekoran musim peperiksaan.

Harap, kepada sesiapa yang sudi membantu anak sahabat kita ini boleh terus disalurkan kepada :

unit kebajikan BKAN dan DPM masing-masing. atau

BP Farkhan di talian +20142900215
Hewi Hasyimah di talian +20141344093

atau

mana-mana BP atau HEWI PMRAM

keterangan lanjut melalui berita tersebut terus kepada laman rasmi PMRAM di : www.pmram.org

0 komen mengomen :: Hiduplah Untuk Memberi Orang Lain Hidup

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers