Esok...

Bismillahirrahmanirrahim,

Futur @ Malas? Korang rasa? Hehe.. Sori la sebab lama tak update. Ada jugak sahabat-sahabat yang tanya dan memaksa agar blog ini di updatekan. Ntahla, mungkin sebab imtihan kot.. Hehe.. Buat malu jer letak nama aminmenulis. Tak menulis pun..

http://www.smart-villages.com/assets/images/tomorrow.jpg

Alhamdulillah la, imtihan dah nak habis. Tinggal satu jer lagi. Iaitu syafawi [4 Julai] Esok la maknanya. Study pun tak habis lagi. Nak sentuh buku pun terasa macam nak patah jer tangan nih. Astaghfirullah. Sikap yang tidak sepatutnya ada pada seorang penuntut ilmu. Alhamdulillah dan tahniah kepada Ustaz Muzani yang selamat mengadakan Walimatul urus dan kenduri kesyukuran pada 1 Julai baru-baru ni. Asif yer, gambar tak sempat nak upload lagi.

Esok jugak bermakna Ayah akan tiba ke Mesir buat kali ke-2 dalam masa 2 bulan. Insyaalah, selamat sampai subuh esok jam 4/5 pagi waktu Mesir. Dalam perjalanan umrah yang entah kali ke berapa, sebab banyak kali dah ayah pergi. Namun ini buat kali ke dua ayah singgah di Mesir. Alhamdulillah. Semalam, dalam perjalanan pulang daripada mengembara di Hussin dan Attabah. Ayah call daripada Malaysia. Huhu.. Mesti mahal bill kena bayar lepasni. Apa punya anak da.. Malas nak call parent. Wuu... Ampun pak. Broadbandnya lambat dan malas nak sewa. Selalu main curi-curi jer kat laptop orang.



Dalam perbualan dalam bas mini yang tiketnya berharga 1.50 Genih [Junaih] jam 10.15 malam, ayah tanya la takde barang ke nak kirim? Ntah la, nak kirim apa pun tak tau. Rasa macam semuanya cukup. Kalau nak kirim, kirim tiket balik Malaysia la. Haha.. Dalam perjalan semalam jugak, sampai di pintu pagar Masjid Al-Azhar sempat bertemu dengan orang kampung. Muar, Johor. Namanya En. Shaman bin Bakar. Sempat bersuai kenal, yela. Orang Parit Keroma jugak rupanya. Dia kata rumah dia tepi Masjid Parit Koma. Tapi maklumla, tak selalu duduk kampung, aku pun tak berapa kenal orang kampung. Tau jiran-jiran sebelah rumah Tok Mak tu jer.. Waa. rindu la plak nak blik kampung. huhu..

Esok jugak bermakna jadual cuti panas akan menjadi padat. Beberapa program mega PMRAM akan berlangsung. Dan beberapa tanggungjawab sudah menanti didepan mata. 14hb Julai sudah ada jemputan daripada Al-Fityan untuk mengadakan pertemuan bersama krew-krew Al-Fityan. Aku yang pada mulanya hanya di tag iklan tersebut, akhirnya dilantik menjadi krew.. Walaweh.. Rezeki takkan nak tolak kan? Bukanlah niat untuk mengejar populariti ataupun jawatan. Cuma aku memang berminat dalam bidang designing dan artwork. Jadi, dengan rendah hati menerima pelawaan daripada Ust Nasrul atau nama penanya Lagendaseni.

http://www.toothpastefordinner.com/032805/before-the-meeting-tomorrow.gif

BP PMRAM Ust Faiz yang memegang unit Penerbitan juga sudah mula mencari-cari tarikh yang sesuai untuk diadakan pertemuan buat semua Wartawan PMRAM. Bermakna akan ada kerja baru yang bakal dipikul.

Ketua BIP aku, Ust Farezuan sudah mengugut untuk mengupah spy-spy mencari aku dimana-mana sekiranya mahu melarikan diri. Sebab semua AJK BIP dijangka pulang bercuti ke Malaysia kecuali aku. Waa.. tidakk... Kejam sungguh mereka.. huhu..

Selepas esok jugak bermakna, aku perlu melaksanakan tugas untuk mempromosikan KEKAL 2010 dan Majlis Peringatan Hari Kebangsaan [Kalau tak silap la] atau nama biasa disebut Ekspo Gempak PMRAM bagi mengingati hari kemerdekaan tanah air Malaysia.

http://www.mp3boo.com/cover-album/There%20For%20Tomorrow%20-%20There%20For%20Tomorrow%20Cover.jpg

Walaupun berat rasanya mahu memikul bebanan, namun apakan daya. Kalau bukan kita siapa lagi? Inilah masa yang terbaik untuk aku bermasyarakat dan menjalinkan hubungan persahabatan dalam masa yang sama menimbal ilmu dan softskill dalam melakukan gerak kerja berpasukan. Yang tiada didewan kuliah mahupun didalam kitab.


0 komen mengomen :: Esok...

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers