Kenapa Islam Mesti Dipersalahkan?

Bismillahirrahmanirrahim, aku tertarik dengan satu kartun yang mengisahkan bagaimana dunia menganggap sesuatu itu boleh dimaafkan dan kesalahan itu hanya diletakkan ke atas individu tetapi tidak bilamana ia berkait dengan Islam. Teruskan membaca..



Mengapa seorang Yahudi boleh membiarkan janggut mereka atas alasan mengamalkan ajarannya. Tetapi bilamana seseorang Islam melakukan perkara yang sama, dia dianggap seorang pengganas dan ektrimis..


Mengapa dunia boleh menghormati wanita barat yang tinggal dirumah untuk medidik anak-anak dengan alasan telah mengorbankan nyawa mereka untuk menjaga rumah dan keluarga..

tetapi..

Bila seorang muslimah melakukan perkara yang sama, mereka ditekan?



Mengapa remaja perempuan boleh ke universiti dan memakai pakaian yang mereka suka, dan punya kebebasan dan hak masing-masing..

tetapi..


Bila remaja perempuan muslimah memakai hijab, mereka dihalang daripada memasuki Universiti..



Mengapa bila seorang kanak-kanak mempunyai minat dalam sesuatu perkara, dia dikatakan mempunyai kebolehan dan bakat terpendam.

tetapi..

Bila seseorang itu$ menunjukkan minat kepada Islam dia dianggap tiada masa depan..


kenapa? dan kenapa?


Bila seorang Yahudi membunuh seseorang, agama tidak dijadikan isu.

tetapi..

bila seorang muslim dituduh melakukan jenayah, Islam terus dituduh sebagai bersalah, dan tidak pula kesalahan itu diletakkan keatas individu..



Apabila seseorang mengorbankan diri mereka untuk memnyelamatkan orang lain, mereka diberi anugerah dan dunia menghormati mereka..

tapi..

bila rakyatPalestin melakukan perkara yang sama, untuk menyelamatkan anak mereka daripada dibunuh, saudara mereka daripada dipukul dan dicederakan, melindungi ibu mereka daripada dirogol!! Rumah mereka daripada dimusnahkan, dan masjid daripada diceroboh..

Apa yang mereka dapat?

Sudah pasti, mereka dilabel dengan pengganas yang sebenar!!

Kenapa?



kerana Islam


Mengapa bila ada masalah, seringkali dunia akan menyebut, disana pasti ada jalan keluar..kan?

Tapi..

Bila penyelesaian itu datang daripada Islam, mereka menolak dan langsung tidak mahu menerimanya..


Mengapa bilamana seseorang memandu sebuah kereta mewah tetapi memandu dalam keadaan merbahaya, tidak seorang pun yang menyalahkan kereta tersebut..

tapi..

Bila seorang muslim buat kesalahan atau menganiaya manusia, dunia akan berkata "Islam adalah penyebabnya."


tanpa memberi peluang atau sekilas pandang kepada undang-undang Islam, dunia terus mempercayai apa yang ditulis didalam berita dan akhbar2..

tapi, mempersoalkan apa yang tertulis didalam al-Quran.


Mahu melenyapkan ketidakadilan?

Sampaikanlah mesej ini ke seluruh dunia!!

2 komen mengomen :: Kenapa Islam Mesti Dipersalahkan?

  1. hm...nk share bole x?

  2. Qis : Boleh jer. amek la.

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers