Alhamdulillah, cahaya mata ke-3 saya..

Bismillahirrahmanirrahim, Alhamdulillah, syukur sangat-sangat. Semakin ramai mujahid dalam keluarga saya. Alhamdulillah, Muhammad Al-Fateh selamat dilahirkan pada 29/11/2010 jam 1.10 petang waktu Malaysia.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1216.snc4/156859_177380725622221_100000508851984_560501_1217924_n.jpg

Siapakah baby comel ni? hehe.. Nilah anak saya. Tengok nama pun ada Al jugak kat tengah2.. Alhamdulillah, terima kasih kepada zaujah terchenta kerana melahirkan beliau.. hehe.. jangan percaya!! saje je melawak. keh3.. Ni anak sedara saya yang ke 3. Anak kepada abang sulung saya. Muhd Lukman Hakim dan Kakak Ipar saya Nor Suriani bt Ali. Alhamdulillah, tahniah Along dan Kak Su. Moga-moga dapat lahirkan ramai lagi mujahid dan mujahidah dalam keluarga kita. Moga-moga Muhammad Al-Faatih ini bukan sahaja pembuka kepada rezeki tetapi pembuka kepada jalan untuk kemenangan Islam.

Inilah antara hadaf sesebuah perkahwinan dalam Islam, kita bukan hanya mahu meramaikan umat Nabi Muhammad s.a.w. tetapi ummat yang beramal dengan ajaran Islam dan penerus perjuangan dakwah Rasulullah s.a.w. Moga dengan lahirnya mujahid ini dapat mengukuhkan lagi serta merealisasikan pembinaan mujtamak muslim.

Kepada Along, niatkanlah kelahiran anak ini untuk diwaqafkan kejalan Islam, insyaAllah, setiap pengorbanan dan jerih peluh kita membesarkannya dikira oleh Allah s.w.t. jihad fisabilillah. Setiap orang yang mengaku beriman kepada Allah s.w.t. dan mengakui adanya hari kebangkitan sudah pasti mahukan sesuatu yang dapat memberi syafaat kepada kita di hari akhirat kelak. Maka, anak soleh inilah saham yang kita nanti-nantikan untuk disalurkan kepada kita bila kita sudah tiada kelak. Merekalah yang akan mendoakan keampunan dan kesejahteraan kita nanti. Didiklah dengan didikan Islam, tanamkan fikrah dengan fikrah Islam yang jelas. Kerana setiap anak yang dilahirkan itu ibarat kain putih. Kitalah yang mencorakkannya, maka coraklah ia dengan corakan Islam yang tulen..

Kakak Umaira & Abg Uwais.. Jagalah adik kamu ni baik2 yer.. jangan buli-buli, nanti uncle balik (uncle? hehe.. pakcik pon bole.. ) siap la kalau kamu tak jaga dia baik-baik. Walaupun kakak baru 2 tahun lebih dan abang baru setaun lebih, jangan dengki dengan Faatih yer.. takmo gigit-gigit, takmo gaduh-gaduh.. hehe.. awal beri amaran. Walaupun korang xde blog or facebook, nanti korang dah besar korang bace blog pakcik ni eh.. Haha.. pakcik dah warning awal-awal tau..

Kepada Muhammad Al-Fatih, selamat membesar dan menjadi mujahid yang berjuang menegakkan agama Allah bila besar nanti. Pakcik taknak kamu jadi anak yang soleh, tapi anak yang bertaqwa.. InsyaAllah. amin.. Jadilah seperti Sultan Muhammad Al-Fatih. Pada usia 19tahun telah memimpin ketumbukan ketenteraan Islam yang sangat besar. Moga kamu juga mesti begitu.

p/s: kenapa la rasa nak buat posting untuk Al-Faatih ek? mungkin kerana namanya yang istimewa. Teringat kepada tokoh Islam yang dikagumi kawan dan lawan. Sultan Muhammad Al-Fatih. Pembuka kota Kostantinople.

Bila saya nak dapat anak? Haha.. kawen pun belum lagi.. InsyaAllah akan datang. Moga-moga semuanya mujahid. Biar senang nak berjuang.. Mujahidah pun alhamdulillah.. Menjadi penolong kepada mujahid2 Islam.


3 komen mengomen :: Alhamdulillah, cahaya mata ke-3 saya..

  1. Tahniah..huhu....

  2. Sama2... hehe..

  3. kak da 4 masuk 5 kalo x silap...
    uwais 3 masuk 4...

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers