Entri Kurang Matang, Sila Abaikan, Hahahaha...

Awas!! Kepada yang belum mengaji, solat, qiyamulail, study, dan buat perkara-perkara lain yang berfaedah, sila pergi buat sekarang dan klik pangkah [X] agar segera meninggalkan blog ini. Tapi korang ni manusia kan, semakin dilarang itulah yang nak dibuatnya. Hailaa.. Ikut sukahati korang la. Dah nasihat awal-awal Membaca entri ini hanya membuang masa kalian sahaja atau terus ke entri sebelum ni yang lebih menginsafkan.. Jangan ada yang mahu saman sekiranya tidak mendapatkan pendapatan daripada entri ini. Sekian.

Wakaka.. mesti orang ingat aku dah gila.. hehe.. kepada pembaca jangan pelik jangan gabra, jangan sekali-kali, never and ever cuba-cuba nak call hospital sakit jiwa kerana aku masih siuman dan waras. Hahaha.. So, apesal aku tergelak nih? Kompem pembaca dah tak respek dan thiqah dengan aku lagi.. Nak wat camner dah takleh tahan sebenarnya.. Ades.. Walaupun malu nak tulis macamni, tapi nak tulis jugak.. Sebab teringat gaya penulisan dulu dengan sekarang. Rindu sangat-sangat nak tulis macam dulu. Mengarut tapi ada jugak isi. Korang leh baca kat sini.

Kepada yang mengenali diri ini, ibu, ayah, sedara mara, jiran tetangga, tukang kebun sekolah, makcik jaga yang hanya berjaga pada hari jumaat dan seluruh peminat-peminat tegar dari dulu sampai sekarang. Ehehe.. Maaf kerana entri kali ini agak kurang matang dan gila-gila sedikit. Kalau korang nak tau, ni la gaya penulisan aku mula-mula dulu. Sampai ada orang minat dan tergolek-golek baca blog nih. Siap bookmarks lagi kat semua komputer yang dia ada. Tapi sekarang blog nih dah menyimpang jauh dari yang asal. Penulisan semakin matang (matang ke) dan banyak mengupas isu-isu semasa dan semakin kurang lawak jenaka.

Rupanya tanpa aku sedar, pengalaman dan masa semakin mematangkan aku. Yela, dengan title aku seorang pelajar agama, juga umur yang semakin meningkat dan semakin menjengah ke alam dewasa, maka tidak boleh tidak perubahan itu kena ada. Kalau korang semua baca dekat link yang aku bagi td atau entri-entri zaman aku muda-muda dulu. Mungkin korang jugak akan tergelak, hehe.. perasan giler aku ni kan.. Maaf sekali lagi, entri kali memang tidak ditapis serta tidak layak untuk ditayangkan dikhalayak ramai.

Kenapa la jadi biol sikit malam nih, adakah aku terlebih makan kicap or selsema menyebabkan aku terencat akal sedikit.. Hehehe.. Sebenarnya, gaya penulisan aku pada awal permulaan dulu banyak didoktrin dan terkesan oleh Ust Pamiesz (whoaa.. USt tu, tapi gaya penulisan macam raja lawak) Tapi sayang, aku tak sempat jumpa dengan dia, sebab masa aku sampai Mesir dia baru je balik Malaysia. Korang mesti tanya, mana aku tau? Hehe.. Sebabnya, masa aku naik kapal terbang on da way ke Mesir, kapal aku bertembung dengan kapal dia kat udara, tapi oleh kerana masa tu kelam kelibut, beliau tidak perasan aku sedang memerhatikannya tengah minum teh tarik. wakaka..

Weh serius sikit, orang tengah baca tu, abis la lepasni kena band (bukan wali band) kena gam dengan oram-oram yang tengah membaca nih. Kalau rakyat Mesir faham, kompem aku kena buang negeri ke India. Huhu.. Kejamm..

So apa motif posting kali ni? takde pape, saje je sebenarnya terkenang kisah lama. Hehehe.. Abis la aku lepas ni kalau jumpa senior-senior, ust-ust, adik-adik junior kat Mesir. Memang kantoi la bila dapat tau aku macam nih.. Hahaha.. Kalau aku ada musuh, kompem dia guna isu nih nak kondem aku.. arghh.. lantak la, ade aku kesah? haha.. Ooo.. berlagak ea.. takpe2.. wat masuk lam surat khabar warta tamil nanti baru kau takot. Kata mereka la.. hehe..

Sempena entri kurang matang ni, aku menasihatkan kepada semua, baik la korang takyah baca blog nih. Ntah hape-hape je merapik mengalahkan nyiang rapik.. Lebih baik korang pergi mengaji atau makan kerepek. Hehe.. Astaghfirullahalazim.. ape nak jadi la budak sekor nih, tiba-tiba buang tebiat.. ades... Takpe kan sekali sekala, orang kata kalau tiba-tiba buang tebiat ni hidup dah tak lama, so kalau buat camni sekali sekala, boleh jugak menginsafkan kita or kita akan tambahkan amalan agar kita dekat dengan Allah dan mengingati mati.

Suka aku amik satu hadith Nabi s.a.w. Jadilah kamu orang yang alim (عاليما) atau orang yang mengajar(متعلما) atau orang yang mendengar(مستمعا) pengajaran atau orang yang mengasihi (محبا)orang yang belajar/mengajar, dan janganlah menjadi orang yang kelima, (ولا تكن خامساو فتحلك) tidak alim, tidak juga mengajar atau belajar dan tidak mendengar hatta tidak juga mengasihi salah satu diantara mereka. Maka celakalah.

Wallahua'lam.. Moga-moga dalam kemerapekkan ini ada juga pengisian yang dapat diambil. Renung-renungkan dan selamat beramal.

Kan dah cakap sila abaikan entri ini.. huhu.. rasa macam nak tulis selalu macam ni, ceria n happy go lucky jer.. Kalau bakal bapak mertua baca kompem rejek terus.. huhu..

4 komen mengomen :: Entri Kurang Matang, Sila Abaikan, Hahahaha...

  1. Salam dik...(",)...

    Segaris senyuman itu terpamer sekalipun ianya hanya pengubat hati yang dirundung dengan lemahnya seorang hamba.

    Masa itu mempamerkan kematangan, dan...semakin dekatnya kita dengan kematian..

    Tak jauh pun dik, dekat je kita dengannya..perkara yang paling dekat adalah..kematian..Dan masa lalu adalah satu muhasabah, agar kita setiap masa menjadi lebih baik..dan baik...untuk kita menghadapNYA, menjawab setiap persoalanNYA..

    Allahu..

  2. Yup.. syukran atas ingatan dan kesudian membaca dan berkongsi pengalaman selama ini. moga2 ada hikmah dan saham diakhirat sana. amin..

  3. x bosan tgok blog ni...rse nok tgok skmo...pndai dia ngejah...daya penarik dlm blog juga memainkan peranan manarik pembaca utk mmbaca...alangkah seronoknye kalau ku jd seperti mu.Pndai menulis,mengedit, dan sebgainya...eemmm...

  4. привет, Нужно попробовать все

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers