Jangan Keluar Esok! 28/11/2010 Hari Pembuangan Undi Pilihanraya Umum Mesir

Assalamualaikum w.b.t.

Pada hari Ahad, 28/11/2010 adalah merupakan hari pembuangan undi sempena pilihanraya umum bagi negara Mesir. Menurut pengalaman yang lepas, mahasiswa/wi tidak digalakkan untuk keluar daripada rumah untuk melakukan sebarang urusan kerana dikhuatiri mambahayakan keselamatan diri. Dalam satu kenyataan rasmi yang telah dikeluarkan oleh Perubatan Cawangan Iskandariah disini, pada pilihanraya sebelum ini telah berlaku insiden pergaduhan diantara penyokong parti politik yang membawa parang dan senjata tajam.

http://www.thelondondailynews.com/images/egypt-flag.gif

Pada hari tersebut juga, polis dan tentera akan dikerah untuk memastikan perjalanan pilihanraya berjalan dengan lancar, maka dinasihatkan juga agar tidak keluar rumah dibimbangi kita dianggap sebagai terlebat dengan sesbuah parti politik di Mesir. Juga dibimbangi sekiranya ditahan dan iqamah/visa telah tamat tempoh akan menyebabkan kesulitan yang tidak diingini berlaku.

http://previous.presstv.ir/photo/20101017/khan20101017171718247.jpg

Mahasiswa/wi juga tidak digalakkan untuk bersolat jemaah di Masjid, serta diminta untuk menangguhkan sebarang urusan pada keesokkan harinya. Bagi mahasiswa yang mahu ke kuliah, digalakkan pergi awal dan tidak melakukan urusan selain daripada itu, dan pulang terus kerumah sebaik sahaja selesai sesi kuliah.

Maka, demi keselamatan mahasiswa/wi dinasihatkan agar tidak keluar rumah untuk melakukan sebarang urusan. Elakkan makan diluar dan sebagainya.

Sekian sekadar makluman, sila sebarkan untuk keselamatan sahabat-sahabat kita mahasiswa/wi Malaysia.

Wasalam

2 komen mengomen :: Jangan Keluar Esok! 28/11/2010 Hari Pembuangan Undi Pilihanraya Umum Mesir

  1. lagi ganaz dari malaysia sampai xleh kuar umah.. ANA doakan keselamatan SAHABAT di sana.. moga selamat maat taufiq!!

  2. Mmg ganaz pun, Mesir negara darurat. Sepanjang pilihanraya berlangsung kali ni, ribuan ahli Ikhwanul Muslimin/ parti yg berlawanan dgn kerajaan telah ditangkap.. Kebanyakkan mereka yg kena tangkap senyap macamtu je.. huhu..

    Sebelum2 ni pun ada jgk mahasiswa/wi kita kena tangkap atas banyak faktor. So, lebih baik la tak yah keluar. Sehari je pun, bukan sebulan. Lepastu jalan mmg kompem la jem. Takde pilihanraya pun dh jem. hehe..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers