PMRAM Pusat Pun Ada Facebook?

KAHERAH, 26 Nov - Ogos lalu PMRAM telah membuka media penerangan baru di Facebook, PMRAM Pusat. Selain web PMRAM yang aktif menyampaikan maklumat dan info mengenai PMRAM. PMRAM juga telah membuka jaringan yang lebih meluas untuk mempromosi dan memperkenalkan PMRAM ke seantero dunia.

Meskipun persatuan Melayu yang tertua di Perlembahan Nil dengan usianya 80 tahun, PMRAM masih lagi berdiri teguh bersama dengan anak-anak Melayu Islam di bumi Mesir.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEio5Awq1jIt0yCgt16lmyqHAvMOjewewxvZXYfFrka80y8UjnGKDFef7dVdupH6Ydr-c_NmyZFgL9bTp7N7hQbIpw__VOwDBz313mAy3QhdVOmTxSxH3-yuvx-CnZWarQ0fL4eiCS2ujKhH/s1600/fb+pmram.JPG

"Facebook merupakan media baru yang mesti diketengahkan, dengan melalui facebook jugalah maklumat serta info tentang PMRAM lebih cepat dan pantas" ujar Ketua Badan Penerangan & Penerbitan PMRAM, saudara Mohd Faizzudin Ghazali

"Hari ini PMRAM sering diburuk-burukkan oleh pelbagai pihak sebagai persatuan pembangkang dan pengganas sedangkan mereka tidak tahu apa-apa tentang PMRAM, maka medium web dan facebook memainkan peranan penting dalam memberikan penerangan kepada masyarakat di luar sana mengenai PMRAM" tambah beliau.

Sehingga ke hari ini, mereka yang menyertai facebook rasmi PMRAM mencecah 2252 orang yang terdiri daripada mahasiswa Mesir dan masyarakat Malaysia, dan dijangkakan lebih ramai lagi yang akan menyertai facebook PMRAM Pusat.

Selain maklumat disalurkan ke Yahoo Messenger (YM), PMRAM juga menyalurkan maklumat, promosi dan penerangan melalui Youtube PMRAM dengan menggunakan akaun Youtube PMRAM Multimedia Centre (PMC).

Sehingga ke hari ini juga, penyertaan YM rasmi PMRAM pmram30@yahoo.com sudah penuh dan YM PMRAM pmram1930@yahoo.com masih lagi ada kekosongan.

"Di peringkat Badan Penerangan & Penerbitan (BPP) kita sangat mengalu-alukan mereka yang ingin membantu dan melancarkan gerak kerja penerangan PMRAM tidak kira samada berbentuk video, risalah, penulisan, pereka dan sebagainya" ujar Ketua BPP tersebut yang mengharapkan tenaga-tenaga baru untuk diserapkan dalam unit-unit dibawah Penerangan & Penerbitan PMRAM.

aminmenulis : Tahniah dan syabas buat PMRAM, ini membuktikan PMRAM bukan menolak arus kemodenan tetapi mengawal dan memandu arus itu kearah kebaikan. Moga-moga dengan kewujudan facebook ini dapat melancarkan gerak kerja penerangan dan penyebaran ilmu dan maklumat kepada masyarakat dan seluruh umat Islam. Kalau boleh PMRAM mengadakan slot atau kolum berbahasa arab dan inggeris akan memperkenalkan lagi PMRAM sebagai satu wadah mahasiswa/wi yang global bukan sahaja menaungi mahasiswa/wi Malaysia di Mesir tetapi mampu bersaing dan menjadi contoh buat pertubuhan dan gerakan Mahasiswa Islam yang lain.


2 komen mengomen :: PMRAM Pusat Pun Ada Facebook?

  1. islam memang perlu mengikut arus zamannya tetapi akidah dan pegangan masih yg asal

  2. Yup.. betul2..
    Eh, ana mmg minat giler kat kapal2 terbang nih.. tp nak war canne xrezeki ke arah tu. Nnt lepas balik dari mesir nak amik lesen kapal terbang. hehe..
    leh ar tolong ajarkan nnt.
    Mana la tau perang meletus, ada seruan intifadah ke. Leh gak bawak kapal perang..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers