Yahudi Panik : Islam terlalu cepat berkembang di Eropah

Islam Mulai Menguasai Eropah. Kebimbangan orang Yahudi semakin memuncak. Mereka gagal dalam usaha menyekat perkembangan Islam yang semakin cepat menguasai dunia khususnya dibumi Eropah. Secara langsung ia menjejaskan kepentingan Yahudi didunia termasuklah di Israel.

JERUSALEM. 2 Des 2010.- Tokoh komuniti Yahudi internasional, Rabbi David Rosen, telah memperingatkan bahawa Eropah dalam berisiko besar: "dikuasai" oleh Islam. Satu-satunya cara untuk melepaskannya, kata beliau: "Eropah mesti kembali semula ke akar umbi Kristian."

Pada pertemuan di Yerusalem, Rabi Rosen, Pengarah Inter Religions di organisasi Yahudi Amerika (American Jewish Congress) yang berpusat di Washington mengatakan bahwa sebagian besar masyarakat sekuler dan liberal Eropah Barat berada di bawah ancaman akibat terlalu cepatnya pertumbuhan masyarakat Islam yang dikatakan gagal diintegrasikan masyarakat barat.
“Masyarakat Barat sangat jelas tidak memiliki identiti yang kuat. Saya ingin orang-orang Kristian di Eropah untuk menjadi lebih Kristian ... mereka yang tidak memiliki identiti yang kuat mudah dikuasai oleh orang-orang Islam". kata rabbi Rosen.
Pandangan Rabbi Rosen ini diakui oleh sejumlah besar Yahudi lain yang melihat pertumbuhan demografi Muslim di Eropah seiring dengan pertumbuhan demografi Arab di Israel.

"Anda memiliki masalah yang tidak anda sedari. Anda cinta dengan ide multibudaya, tapi Anda tidak memahami Arab. Dalam era liberalisme, bagaimana Anda melindungi diri dari kontrak (dengan Islam)?" kata Moti Cristal, seorang juru-perunding Israel dan konsultan penyelesaian konflik swasta di Nest Consulting. Nachman Shai pula seorang anggota parlimen Partai Kadima di Israel menambah bahawa bahwa identiti Eropah Barat mula terancam oleh kelompok-kelompok Islam radikal.
"Jika anda mengikuti arus utama di dunia Arab dan anda semua memiliki komuniti Muslim di negara anda sendiri sekarang ini dan anda melihat tentang perkembangan terkini, pasti anda dapat melihat bahwa Muslim kini berjalan ke arah ekstrim, tidak ke ke arah kompromi. Mereka memperjuangkan tradisi mereka sendiri. Mereka menjaga cara mereka sendiri dan mereka menjadi lebih beragama dan lebih radikal," katanya.

Ia menjelaskan bahwa Israel dikelilingi oleh militan Islam, membentang dari Iran hingga Syria, dari Hizbullah di Lubnan hingga Hamas di Gaza. Ia juga meminta Eropah berhati-hati dengan Turki yang kini "bergerak ke kanan". Ia mengingatkan pada hasrat Perdana Menteri Recep Tayyib Erdogan untuk menjadi pemimpin baru dunia Muslim.
"Syria adalah jaringan paksi kejahatan, yang dimulai di Iran bergerak melalui Lubnan dan kemudian sayangnya suatu hari nanti, Turki juga," tambah Shai.

Al-Quran & al-Hadis Rasulullah Saw tidak pernah silap apabila diberitahu bahawa orang-orang yahudi dan nasara tidak pernah redha kepada Islam. Apatah lagi Yahudi lebih kuat memusuhi Islam sendiri. Mereka akan sentiasa mencari jalan untuk memusnahkan Islam tetapi janji Allah Swt bahawa Islam akan terus berkembang keseluruh dunia. Meskipun permusuhan Islam dan yahudi akan berkekalan sehingga kiamat. Apatah lagi Rasulullah Saw meriwayatkan sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim yang bermaksud:

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu danpokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".

Hari ini kebimbangan Islam menguasai eropah ditakuti juga oleh gereja di Eropah sendiri. Kenyataan-kenyataan peringatan bahkan kekadang menyerang Islam menggambarkan kebimbangan tersebut. Kenapa perlu dibimbang? Sedangkan Islam membawa rahmat dan kebenaran keseluruh dunia ini. Mereka sendiri mengamalkan penerimaan kepelbagaian agama tetapi kenapa diskriminasi perlu dilakukan terhadap Islam.

Apabila mereka menerjah negara Islam, mereka mencanangkan tentang plural, semua agama sama, hak asasi dan kebebasan beragama dan bersuara... tetapi kini dapat dilihat wajah hipokrit sebenar mereka. Munasabahlah disebut 17 kali sehari semalam ketika orang Islam berdoa dalam surah Fatihah agar sentiasa diberi petunjuk dan menjauhi daripada tipu-daya syaitan, Yahudi dan Nasara.

Bagaimana dengan Malaysia? Adakah Negara kita selesa menuju kearah tamaddun Barat dan Eropah atau berkembang menuju kearah kehidupan dan syariah Islam? Adakah negara kita bebas mengamalkan ajaran Islam maupun syariah?

0 komen mengomen :: Yahudi Panik : Islam terlalu cepat berkembang di Eropah

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers