"Balik Ke Rumah Selepas Jumaat" Pihak Keselamatan Mesir


KAHERAH 4 Feb - Presiden PMRAM Saudara Shahrizan bin Mohd Hazime menegaskan bahawa seluruh mahasiswa-mahasiswi perlu pulang segera ke rumah masing-masing selepas solat Jumaat pada hari ini.

Tambahnya, beliau mengeluarkan kenyataan tersebut setelah dihubungi oleh Pihak Keselamatan Mesir yang memesan agar seluruh pelajar Malaysia tidak terlibat dengan aktiviti rusuhan yang berlaku di kediaman masing-masing.
Justify Full
Katanya, PMRAM sentiasa menghubungi Pihak Keselamatan Mesir untuk menerima arahan terkini demi menjada keselamatan mahasiswa-mahasiswi Malaysia di Mesir.

Menurutnya, Pihak Keselamatan Mesir mengeluarkan arahan perintah berkurung kepada seluruh masyarakat di Mesir bermula pada jam 5 petang sehingga jam 7 pagi pada hari yang berikutnya.

Katanya lagi, pihak tentera dan polis yang mengawal keselamatan akan mengambil tindakan terhadap mereka yang melanggar arahan tersebut. Hal ini demi menjaga keselamatan masyarakat Mesir yang lain.

Sehubungan itu, Presiden PMRAM memberitahu bahawa arahan yang dikeluarkan oleh PMRAM bukanlah lakonan yang boleh dimain-mainkan atau dipertikai kerana arahan tersebut merupakan arahan yang dikeluarkan oleh pihak yang bertanggungjawab menjaga keselamatan Mesir.

Presiden PMRAM

1 komen mengomen :: "Balik Ke Rumah Selepas Jumaat" Pihak Keselamatan Mesir

  1. enta duk mane syeh???

    ramai lagi ke shbt2 smaasza dlu duk sana?

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers