Daurah Kitab Syamail Muhammadiah di Ruwak Al-Atrak, Masjid Al-Azhar

Alhamdulillah, tadi berkesempatan lagi untuk bersama dengan Fadhilatul Syeikh Usamah Syed Mahmud Al-Azhari untuk mengikuti daurah/majlis pembacaan kitab Syamail Muhammadiah. Hari ni masuk hari kedua Syeikh membacakan kitab tersebut. Untuk sama-sama kita kenali dan hayati sifat keperibadian Rasulullah s.a.w. Kepada siapa yang ada kelapangan masa, dijemput untuk sama-sama menghadirkan diri ke kelas pengajian ini.




Syeikh Usamah Syed Mahmud Al-Azhari, ketika sesi soal jawab selepas membacakan matan dan sanad sempena daurah Syamail Muhammadiah di ruwak Al-Atrak, Masjid Al-Azhar pagi tadi. InsyaAllah, syeikh akan menyambung bacaan Syamail Muhammadiah esok jam 7.30-9.30 pagi.

Syeikh Usamah Syed Mahmud Al-Azhari sedang menghuraikan persoalan yang diajukan anak muridnya Ibrahim.


0 komen mengomen :: Daurah Kitab Syamail Muhammadiah di Ruwak Al-Atrak, Masjid Al-Azhar

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers