Kisah Handset Saya



Tadi bila terbaca status seorang sahabat pasal handphone, teringat plak mula-mula pakai handset dulu. Mula dengan handset warisan nokia model ape tah. Besar jgk la, ada kat rumah.Lepastu guna Nokia 3315. Handset tu dah jual kat kawan. Samsung handset ke-3. Rosak sbb jatuh n anak sedara main, skali jumpe dalam mesin basuh. Haha.. Basuh... baju skali dengan handset tu. Tp masih bernyawa.

Hanset ke-4: Nokia Express Music 5800 Special Edition. Rosak jugak sebab jatuh. Beli lepas SPM sbb dpt result cemerlang. Hehe..Handset ke5: Myiman. Handset Al-Quran. Sbb masa tu ada offer n tengah cari handset yg memudahkan utk baca Al-Quran. Rosak jgk sebab banyak kali jatuh. Sudah tak bernyawa. Tengok dah terkopak housing dia. Beli sebelum pergi Mesir.

Handset ke-6. Sony Ericsson W205. Yang ni beli kat Mesir. Murah je. Harga dia LE400. Lebih kurang RM200 je. Tu pun dah tak berapa betul sangat.

Handset terkini, Alhamdulillah, biasa je. Nokia C3. Kekasih hati bg masa balik Malaysia evakuasi baru-baru ni.

Yang tak sangkanya, semua masih disimpan dan tak tertinggal kat mana2. Hehe.. Siap bawak ke Mesir lagi. Adeh.. Persamaan semua handset ni adalah ianya tidak pernah melebihi harga RM400 ringgit. Kelemahan sy adalah malas nak bawak handset ke mana2. Hehe.. Tp tabiat tu dah berubah sikit demi sikit sbb keperluan.

Apa yang penting, handset yg sy guna ni boleh call masuk n keluar, boleh hantar mesej. Itu tujuan utama handphone dicipta kan? Hehe.. Internet pe sume tambahan tu len cita.

Saya tidaklah kaya ttp bersyukur dan senang dengan apa yang ada. Walaupun ada jgk keinginan nak pakai blackberry/ipad/iphone.

Itu semua tak perlu kita kejar, kalau Allah nak bagi bila2 masa je. Kan Allah dah kata, Kalau kita bersyukur nescaya Allah akan tambah nikmatnya. ^^,. Ceria dan senyumlah dalam menghayati dan mentadabbur nikmatnya. Pasti kita akan bahagia. (n_n)

5 komen mengomen :: Kisah Handset Saya

  1. Hehehe. Betul, bersyukur seadanya dengan apa yang kita miliki. Keinginan tu biasa lah. hihi.

  2. Alhamdulillah...

  3. sjak idup dlm 23 thn ni alhamdulilah br pakai 1 handset huhuhu...

    walaupun 1 ag secara tak langsung

  4. Hehehe.. wah, ini menunjukkan sy tak pandai jaga enset la nampaknye.. Huhu...

  5. pastu ade hati nk pakai buat rete blackberry kakak kan...huhuhhu

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers