Sayang Ibu!!


Mafhum Hadith:

Dari Abu Hurairah beliau berkata, “Seseorang datang kepada Rasulullah SAW dan berkata, ‘Wahai Rasulullah, kepada siapakah aku harus berbakti pertama kali? Nabi menjawab, ‘Ibumu!’ Dan orang tersebut kembali bertanya, Kemudian siapa lagi?’ Nabi menjawab, ‘Ibumu!’ Orang tersebut bertanya kembali, Kemudian siapa lagi? Beliau menjawab, ‘Ibumu.’ Orang tersebut bertanya kembali,Kemudian siapa lagi, Nabi shalallahu ‘alaihi wasallam menjawab, ‘Kemudian ayahmu.’”

Ok, This is my ibu yg comel, she was climbing the belimbing buluh tree at this moment. Ayah told her not to climb, because he scare that his wife will fall down. But ibu "selamber dek jer" climbing the tree and said "kacang jerr!!". Haha.. Bcoz thee tree is not too high, but when someone fell sakit jugak la. Hehe..


Saya sayang ibu saya walau dimana dan bagaimana keadaannya. Kerana dialah, saya lahir kedunia, kerana beliaulah saya mengerti dan menikmati erti hidup di dunia. Tiada kata yang mampu untuk diertikan untuk menilai segala jasamu ibu.

Semoga Allah merahmatimu selalu, didunia dan akhirat. Semoga Allah memanjangkan umurmu.



Manusia mereka sesuatu utk melambangkan cinta & kasih sayang, namun cinta dan kasih sayang yg sebenar bukan itu hakikatnya. Tetapi bagaimana kita membawa dan menunjukkan kepada seseorang jalan menuju kepada Tuhan-Nya, iaitu Allah SWT. Itulah cinta. Allohumma solli ala muhammad.


Teristimewa buat Hjh Norizah bte Haron. Bunda tercinta.

You r my everything!! Luv u IBU!! Bukan main ibu senyum. Hehe.. Ni masa kat Jakarta tempoh hari. Sebulan duk sana berkursus dengan ayah. Fewwit..


2 komen mengomen :: Sayang Ibu!!

  1. salam.
    semoga Allah merahmati ibumu dunia dan akhirat. amiin ya rob.

  2. Wasalam,
    InsyaAllah, aminn.. Jazakillahukhairan. Moga ibu kita semua juga dirahmati Allah dunia dan akhirat.

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers