Saya Akan Ke Palestine. Doakan..

1. Palestin sehingga kini terus berdarah.

2. Terkedu seketika apabila mendengar perkongsian pengalaman oleh Cikgu Azmi Abd Hamid, Setiausaha Agung Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) semasa program Ihya' Ramadhan (IRHAM 11) di Dataran H10, Kaherah Mesir baru-baru ini.

3. Terkedu apabila beliau mengungkapkan kata-kata daripada salah seorang menteri di Palestin. Sesungguhnya rakyat Palestin terharu dengan keprihatinan rakyat Malaysia yang sudi menghulurkan bantuan dan berada bersama mereka di Palestin. Tetapi pada waktu dan ketika ini, kamu pulanglah dahulu ke negara masing-masing. Kerana kami tidak perlukan tenaga kamu, malah boleh jadi menyukarkan gerak kerja kami kerana terpaksa menjaga kamu.

4. Apa yang kami perlukan ketika ini adalah, rakyat Malaysia menjadikan Gaza ini sebahagian daripada peta besar negara Malaysia. Apabila kamu berbuka puasa, dan ingin membeli makanan yang enak untuk keluarga kamu, ingatlah penderitaan kami disini, apabila kamu ingin membeli pakaian yang cantik-cantik untuk berhari raya, ingatlah anak-anak kami disini. Cukuplah dengan sumbangan dan doa dan sentiasa mengambil berat serta memperlihatkan kalian bersama-sama kami. Itu sudah memadai.

5. Mereka perlukan sokongan dan semangat, bukan tenaga.

6. Alhamdulillah, bukti keprihatinan ahli PMRAM dan Mahasiswa/wi Islam di Mesir, berkenaan kesengsaraan rakyat Palestin, adalah hasil kutipan yang telah dilancarkan baru-baru ini berjaya mengumpulkan sebanyak LE 2420, USD 7 dan RM 60.00 untuk disumbangkan kepada rakyat Palestin. (Boleh baca berita lanjut DISINI)

7. Tetapi bagi diri ini, aku letakkan satu kewajipan untuk menjejakkan kaki ke bumi Palestin sebagai satu ketetapan dan perancangan seumur hidup. Moga Allah kabulkan untuk aku ke sana. Disamping membantu rakyat Palestin, ingin sekali dahi ini menyentuh dan bersujud dikiblat pertama umat Islam. Masjidil Aqsa.

8. InsyaAllah, jika ada mana-mana misi bantuan daripada Malaysia yang sudi menawarkan ruang untuk saya sertai misi bantuan ke Gaza, Palestin. InsyaAllah, saya akan sertainya.

8 komen mengomen :: Saya Akan Ke Palestine. Doakan..

  1. moga impian nak sampai sana tercapai.. xjaoh dah kan? tringin jugak nk ke sana..

  2. Sukma: InsyaAllah, amin. Baru ni ada dengar2 tawaran utk ke sana. Tapi lepastu senyap je. HUhu.. Dah dekat sangat. Dlm sehari/dua hari lebih je kot perjalanan daripada rumah untuk ke sempadan gaza tu.

  3. palestin..~
    singgah urdun dulu :)

  4. ameen..smoga t'capai impian itu..seronoknya klu dpt jd sukarelawan ke sana..tp pmpuan ni byk hlgn lah..

  5. Nazirah: InsyaAllah, lepas balik palestin singgah urdun. excited nampak, xsampai lg urdun dah jemput.

    Puteri Ali: ameen.. Yup, seronok kan dapat tolong orang, n lebih2 lagi umat Islam Palestin yg telah lama diseksa. huhu..

  6. Ya Allah berikan kan kekuatan bagi mereka yang sentiasa ingin berjuang atas jalan agamaMu..

  7. Fz27: InsyaAllah, ameen. Terima kasih atas doanya. Moga kita semua berjaya membebaskan Palestin.

  8. Ya Allah, kuatkanlah saudara kami di bumi Palestine dan berikanlah kejayaan buat mereka yang tidak putus2 berjuang kerana-Mu..Amin

    ~ Tahun lepas sahabat saya sempat menjejakkan kaki di Palestine namun seketika kerana genjatan senjata... Hati ini juga memiliki hasrat yang sama..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers