Jam Dan Kita..

Seorang anak kecik sedang asyik memerhatikan suatu objek yang tergantung didinding. Kelihatan deretan nombor-nombor satu hingga 12 dan juga tiga bilah jarum yang berbeza saiz dan panjangnya. Jarum-jarum tersebut ada yang bergerak cepat, sederhana dan ada yang seolah-olah kelihatan tidak bergerak.

Tiba-tiba objek itu berbunyi! Anak kecil itu melompat kegirangan seolah-olah dia sedang menantikan bunyi yang terhasil daripada ojek itu.

Melihat gelagat anak kecil, sang ibu lalu berkata :
“Wahai sayangku, itulah namanya JAM. Daripadanya kita menyusun masa makan, masa bermain dan masa untuk mengaji”

....................................................................................................



Dalam sesebuah organisasi, setiap penggeraknya punya peranan masing-masing. Ada yang menjadi figure dalam masyarakat dan ada kerja-kerjanya tidak dilihat oleh mata masyarakat tetapi punya peranan yang penting dalam menggerakkan organisasi.
Mereka adalah ‘The unsung heroes’

Kita adalah jarum jam yang punya peranan masing-masing dan MESTI terus bergerak dalam arah yang sama!

Jika tidak jam tersebut tiada lagi makna pada masyarakat.

1 komen mengomen :: Jam Dan Kita..

  1. Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

    [1]
    Demi Masa!

    [2]
    Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian

    [3]
    Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers