Dengan Basikal Aku Menjelajah.


Baca tajuk pun cam dah best. Tapi lagi best bila baca dan tengok gambar-gambar dan video yang dia post sepanjang dia mengembara. Memang awesome!! Subhanallah. 

Kisah saudara Zahariz, seorang anak Malaysia yang menjelajah keseluruh dunia menaiki basikal. Panjang jugak kisah dia, korang boleh baca sendiri la dekat link atas tu. Teringin pulak nak jadi macam tu, kalau ada rezeki nak jugak menjelajah keseluruh dunia.

Sebab tu Allah suruh kita mengembara dan berjalan melihat ciptaan Allah SWT. Memang tiada tolok bandingnya, selain melihat kesan-kesan sejarah orang yang terdahulu samaada mereka ni taat ataupun ingkar kepada Allah SWT. Disana pasti ada pengajaran dan hikmah yang boleh kita ambil.

Bagaimana Allah menciptakan gunung-ganang tanpa ada pasak yang mengukuhkannya, langit yang tanpa tiang mahupun tempat bergantung. Cuaca yang silih berganti, disana menunjukkan kehebatan dan kekuasaan Allah SWT yang menciptakan alam dengan begitu teliti. Mustahil, sesuatu yang cantik, halus dan terperinci tiada yang menciptakan. 

Kalau takde bajet, dengan Google Aku Menjelajah. Hehe..

0 komen mengomen :: Dengan Basikal Aku Menjelajah.

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers