Kemalangan bersama Kamen Raider

1. Kemalangan.

2. Ini mungkin kali yang ketiga, tapi yang pasti ini kali kedua aku jatuh dalam perjalanan nak ke kelas pembacaan hadith bersama Syeikh Dr. Yusri Rushdi Al-Hasani setiap hari selepas subuh di Masjid Al-Asyraf, Jabal Muqottom..

Ni la Kamen Rider aku.. Baru je sebulan lebih aku beli. 2nd hand. Harga LE2000. Kalau baru mau LE4300. Hadiah pemberian ibu dengan ayah untuk aku gunakan sempena belajar di Mesir. 

3. Orang kata aku bawak laju, tapi pagi tu biasa je. Sebab tayar kempis, dan cuaca sejuk. Dengan seluar nipis bersarung jubah aku meredah hening pagi. Sebelum bertolak, terlintas jugak dalam hati, kalau aku jatuh ni, comfirm rabak, sebab jubah dan seluar jubah tu nipis je.

4. Melalui lorong sunyi waktu pagi, dikejar anjing perkara biasa. Pernah sekali aku hampir diterkam anjing polis (rupa dia macam anjing polis biasa guna tu). Cuak memang tak terkata la, pecut je. Kalau anjing lain tu aku boleh buat selamba sebab dah tau memang anjing tu suka mengacah.

5. Alkisah, hampir satu kilometer sebelum sampai ke Masjid Al-Asyraf, nampak sebuah motor dibonceng oleh Ust Ahmad Salikin dan dibelakangnya Ust Fahmi. Dua orang yang aku kagum sejak datang ke Mesir. Semangat mereka menuntut ilmu cukup tinggi.

6. Tiba-tiba, air yang aku sangka berlari-lari anak diatas jalan rupanya minyak. Strrttt... Kuda aku jatuh terbabas, hampir 20 meter. Cepat-cepat aku lepaskan gengaman dan biarkan diri terserat dijalanan. Rasa macam superman pun ada. 


7. Alhamdulillah, taklah teruk mana. Cuma clutch patah, dan rangka motor je bengkok sikit. Eksidennya bulan lepas, hari ni baru rasa nak post. :) Sekarang dah sihat dah, tinggal calar balar kesan luka je.

8. Biasalah mat rempit sejati, jatuh bangun, eksiden perkara biasa. hehe.. Patuh tumbuh hilang berganti, patah clutch pergi kedai baiki.

9. Alhamdulillah, sejak ada motor ni duit memang jimat banyak dan jimat masa. Cuma nyawa mungkin kurang sikit. Risiko besar bawak motor kat Mesir ni. Jalan tak ikut undang-undang. Apapun, kita serahkan pada Allah. Ajal maut Allah dah tentukan. Kita doa moga mati dalam husnul khatimah.

10. Mati masa menuntut ilmu, juga dikira mati syahid fi sabilillah. 

2 komen mengomen :: Kemalangan bersama Kamen Raider

  1. xpe2, menuntut ilmu. Allah suka org yg sabar

  2. InsyaAllah.. :)

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers