Bantu Palestin - PMRAM sentiasa komited.

Baru-baru ini ramai kawan-kawan bertanya, manakah yang perlu di utamakan, di antara program ilmu dan konsert amal? Pastilah jawapan yang saya berikan adalah program ataupun majlis ilmu. Namun terpulang kepada pertimbangan masing-masing mengikut tahap dan keutamaan individu tersebut. Namun, penganjuran tersebut harus dipuji kerana ia adalah satu usaha baik bagi membantu Palestin.

Namun perlu saya nyatakan, di Mesir khususnya buat anak-anak Malaysia, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) telah sekian lama melakukan tindakan serta sentiasa komited dalam membantu dan menyebarkan maklumat berkaitan dengan Palestin sehingga setiap masa berita-berita berkenaan Palestin di kemaskini di Mini Pavilion dan Facebook Mini Pavilion - "From Palestin With Love". Kedua-dua laman ini telah ditubuhkan secara rasmi sejak tahun 2007 lagi. 

Pusat Operasi Mini Pavilion (Map2Street)

Setiap kali program yang PMRAM anjurkan, pasti gerai Projek Sumbangan Amal Palestin (PROSMA) akan dibuka bagi menjual pakaian terpakai dan tabung derma diedarkan untuk disumbangkan kepada Palestin. Malah, program ini telah bertahun-tahun dijalankan. 

Masjid Al-Aqsa, Palestin.

Pimpinan PMRAM bersama Saudara Yusuf Hasna, wakil Palestin di PBB.

AJK Prosma sedang berunding dengan warga arab tempatan harga pakaian yang dijual.

Logo Mini Pavilion PMRAM

Pameran oleh Mini Pavilion

Karya gambar untuk Palestin oleh Krew PMC PMRAM.

Info-info yang dipamerkan di setiap roadshow Mini Pavilion.

Antara tetamu yang datang ke pameran Mini Pavilion.

Matawang Israel.


Wakil PMRAM dan penggerak utama Mini Pavilion, saudara Abd Muin Abd Mannan (Baju merah) bersama Perdana Menteri Palestin Ismael Haniyyeh.


Lagi gambar beliau dengan PM Palestin. Allahuakbar.

Marilah sama-sama terus membantu rakyat Palestin. Palestin never die. Sebarkan maklumat, share dan like anda membantu kami dan memberikan kami semangat untuk terus berbakti kepada Palestin.





2 komen mengomen :: Bantu Palestin - PMRAM sentiasa komited.

  1. moga terus beristiqamah

  2. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers