Tahniah Pierre Andre


Kata Pierre Andre, 

"Ini yang paling penting, tujuan saya hari ini, saya datang ini, apa yang saya ingin katakan, anugerah yang paling hebat adalah kalimah La Ilaha Ilallah yang Allah berikan kepada kita, letak dalam hati kita, jagalah kalimah ini, carilah ia, kerana itulah kemenangan yang sebenar. AllahuAkbar, Assalamualaikum, peace, Love Allah, Love Muhammad." 


Terbaik Pierre Andre. Moga terus istiqamah.

Pierre Andre, mungkin ramai yang kenal dengan pelakon dan pengarah muda ini. Saya sebelum ni takde la nak ambil 'pot' sangat dengan dunia artis dan selebriti ni. Sekadar mengikuti sedikit perkembangan terkini melalui status rakan-rakan di facebook. 

Namun, semalam Pierre Andre telah mengejutkan rakyat Malaysia dengan ucapannya ketika mengambil hadiah sempena anugerah skrin TV3. Kagum dengan keberanian dan kejutan yang beliau buat secara live. Namun persoalan yang bermain di minda kita semua, apakah yang membuatkan Pierre Andre secara drastik membuat pengumuman seperti itu?

Betul, jawapannya pasti beliau mendapat hidayah daripada Allah, namun pasti ada yang mendorong beliau berkata sedemikian. Kalau kita lihat Bob Lokman suatu ketika dulu seperti juga Andre, membuat kejutan di pentas Maharaja Lawak, antara faktor beliau mengundurkan diri daripada dunia artis adalah kerana kekecewaan beliau kepada sistem dan kerajaan yang ada. Selain faktor pemergian sahabat baik beliau Al-Marhum Din Beramboi. 


Hanya beliau yang lebih mengetahui apakah yang mendorong beliau lakukan tersebut. Namun pujian harus diberikan kepada Andre atas keberanian beliau semalam. Sama-sama kita doakan semakin ramai artis yang bakal berhijrah dan mengikut jejak langkah yang baik seperti ini.

0 komen mengomen :: Tahniah Pierre Andre

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers