Bergambar : Info Terkini Pelajar Malaysia Di Mesir

Salam, akses internet baru sebentar tadi (12.30tengahari waktu Mesir) dibuka semula oleh kerajaan Mesir. Terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia yang mendoakan keselamatan kami di sini, begitu juga sebarang usaha untuk membawa pulang pelajar Malaysia di Mesir. Namun sehingga saat ini, belum ada arahan dikeluarkan kepada kami (pelajar di Asrama Rumah Negeri di Hayyu Asyir) mungkin dalam proses. Moga dipermudahkan InsyaAllah. Setakat yang saya ketahui beberapa penerbangan pelajar Malaysia telah berjaya di pindahkan ke Jeddah semalam dan hari ini.

Buat semua rakyat Malaysia, kami disini selamat dan aman, arahan telah dikeluarkan agar semua berkumpul dan berlindung di asrama rumah negeri. Walaupun beberapa berita melaporkan terdapat banduan yang terlepas, sehingga ke saat ini belum ada berita yang tidak baik dilaporkan menimpa pelajar Malaysia disini. Kawalan keselamatan juga telah ditingkatkan disemua asrama rumah negeri, dengan kawalan mengikut shif oleh pelajar lelaki bermula jam 11 malam sehingga 7 pagi.

Perintah berkurung telah dikeluarkan sejak bermulanya demonstrasi pada Jumaat lepas.
Jumaat 28 Jan 2011 : Bermula jam 6 petang hingga 8 pagi.
Sabtu 29 Jan 2011 : Jam 4 petang hingga 8 pagi.
Ahad 30 Jan 2011 : Jam 3 petang hingga 8 pagi.
Isnin 31 Jan 2011 : Jam 2 petang hingga 8 pagi.
Selasa 1 Feb 2011 : Jam 1 petang hingga 8 pagi.

Khabar angin timbul mengatakan bahawa pelajar Malaysia hanya dipindahkan ke Jeddah, kemudian urusan balik ke Malaysia seterusnya adalah tanggungan sendiri. Wallahua'lam samaada ia benar atau tidak kita tunggu dan lihat.

Boleh baca disini untuk sebarang maklumat terkini kerana saya sedang bersiap mengemas barang keperluan untuk tindakan seterusnya. Doakan agar saya juga selamat keluar daripada Mesir.

InsyaAllah, ada kesempatan sebarang maklumat terkini akan dikemaskini.


Sekatan jalan yang dibuat bermula waktu malam sehingga pagi. Gambar dirakamkan dihadapan rumah Terengganu.


Sekatan lagi. Kelihatan beberapa pelajar Malaysia sedang berkawal.


Pelajar Malaysia memegang kayu dan besi sebagai alat untuk mempertahankan diri semasa berkawal. (Gambar, pelajar negeri Terengganu)


Mesyuarat dan taklimat keselamatan oleh YDP Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir. Ust Mohd Riduan Abu Bakar.


3 komen mengomen :: Bergambar : Info Terkini Pelajar Malaysia Di Mesir

  1. ~moga semuanya selamat...

  2. waaaaa...cepat bgtau berita kat ane jika free neh..upload byk skit gmabr yer...hik2..

  3. Nazirah : InsyaAllah.

    Anon : InsyaAllah..

Introduction

Aku hanya insan biasa yang ingin berkongsi sedikit ilmu dan buah fikiran. "Ballighu anni walau ayat" "wazakkir fainnna zikra tanfaul mukminin" InsyaAllah.

LinkWithin

.

Al-Faqir

My photo
Nama Muhammad Al-Amin Hj Salleh. Dilahirkan di Kluang, Johor. Kemudian dibesarkan di Kulai, Johor sebelum berhijrah ke Kuala Terengganu selama 10 Tahun. Kini menetap di Bandar Seri Putra, Kajang, Selangor. Saya sekarang merantau ke bumi Anbiya' Mesir untuk menuntut dengan para Ulama'. Mengambil jurusan di Jabatan Syariah & Undang-undang, Kuliah Syariah Islamiah, Uni. Al-Azhar, Kaherah, Mesir. Moga pelaburan yang Ibu & Ayah lakukan ini akan berjaya menjadi saham didunia dan akhirat. InsyaAllah. Perantau di Bumi Allah. Johor - Terengganu - Selangor - Mesir

Followers